Utazás Lappföldre

Turku - Kemi éjszakai vonat

Flag of Finland  , Western Finland,
Thursday, March 11, 2010

Némi késéssel, 20:10-kor sikerült leszállni a gépről és elhagyni a turkui 2. terminált. Mivel a vonatunk 21:05-kor indult, ezért nem is vittünk magunkkal, csak kézipoggyászt, így legalább a nem kellett a csomagokra várni.

A terminál maga egy régi raktárépület vagy valami hasonló, kicsit átalakítva, de csak a lehető legminimálisabban. Az állapotokra nagyon jellemző Andris első megjegyzése: "Nem tudom, hol vagyunk, de nem valami fejlett ország". Tény, hogy a leglepukkantabb arab reptér is fényűző volt ehhez képest. Mondjuk engem a legkevésbé érdekelt, hogy hogy néz ki, úgysem oda jöttünk :-)

A parkolóban pont kint állt az 1-es busz, ami bevisz a központba, ahonnan 10 perc sétával lehet elérni a vasútállomást. Nem is lett volna semmi baj, csak úgy látszik, még maguk a buszvezetők sincsenek tisztában az "új" terminál helyével és időpontjával, mert 5 perc várakozás után, mikor elindult a busz, semmi mást nem tett, csak átgurult az 1-es terminálhoz és onnan vissza a ketteshez. Ekkor már elég cinkesnek látszott, hogy elérjük a vonatot, inkább leszálltunk és fogtunk egy taxit, amivel bementünk közvetlenül az állomáshoz.

Mivel az InterRail mellé nem lehet az interneten hálókocsijegyet foglalni, megpróbáltunk ott venni a helyszínen, de a jegyárus azt mondta, hogy már mindjárt indul a vonat, ezért a vonaton lesz csak lehetőség megvenni. Fel is szálltunk a vonatra, de ott pedig azt mondta az ellenőr, hogy betelt már az összes hálófülke. Az egyetlen megoldás az volt, hogy elutazunk Tamperébe, ott leszállunk, mert lekapcsolják az ülőkocsikat és megvárjuk a Helsinki felől érkező csatlakozást, amihez hozzákapcsolják ennek a vonatnak a hálófülkéit. Szerencsére még Tampere előtt szólt az ellenőr, hogy megüresedett egy hálófülke (igaz csak 2 személyes), amihez meg tudtuk venni a jegyet.

Érdekes, hogy találkoztunk 2 magyar lánnyal, akiknek sikerült itthonról e-mailen keresztül foglalni helyet. Még az indulás előtt mi is írtunk, de nekünk azt válaszolták, hogy csak telefonon lehet. Úgy látszik, ez attól függ, hogy éppen ki válaszol az e-mailre.

Immáron már hálófülkében folytattuk az utunkat Kemi felé.