Az indulás

Trip End Mar 15, 2010

Flag of Hungary  ,
Thursday, March 11, 2010

Párom valamikor február elején kiszúrta - mert mindig ő szokta kiszúrni -, hogy a WizzAir elindította új járatait a Baltikumba, közöttük Turkuba is. Jött is az ötlet, hogy látogassuk meg a Mikulást, hiszen úgyis évek óta mondtuk a gyereknek, hogy egyszer elvisszük. Egyszóval februárban elkezdtük szervezni az utat. Mindezt úgy, hogy Andrisnak meglepetés legyen, ne is sejtse, hogy hova megyünk, csak azt, hogy megyünk valahova március közepén.

A terv az volt, hogy elrepülünk Turkuba, onnan éjszakai vonattal elmegyünk Rovaniemibe, ahol eltöltünk 2 éjszakát, majd vissza Turkuba szintén éjszakai vonattal. Oda-vissza pedig megállunk Kemiben, illetve Ouluban.

Amit csak lehetett, elintéztünk még itthon. A repjegyen kívül megvettük a 3 napos InterRail jegyeket. Ez mindenképpen jó vétel volt, mert a 3 napos bérlet ára körülbelül annyi volt, mint egy Turku-Rovaniemi út, egyszóval csak ajánlani tudom mindenkinek. Ami viszont figyelni kell, hogy nem lehet hálókocsi jegyet venni itthon az InterRail mellé, de erről majd később. Elintéztük a szállást is Rovaniemiben, kötöttünk biztosítást és kész is voltunk az indulásra.

Az eddigi gyakorlatnak megfelelően nem előző este, hanem már hétfőn becsomagoltuk a bőröndöket, így egy kis hiányérzetem volt az indulás reggelén, hogy elmaradt a szokásos kapkodás :-) Délig még dolgoztunk, utána mentünk felvenni Andrist a suliban és irány ki a reptérre.

Szerencsére sikerült megőrizni a titkot, így Andris nem sejtett semmit. Amikor kiértünk Ferihegyre, először el sem akarta hinni, hogy repülővel megyünk valahova, de utána látni kellett volna az arcát, hogy ragyogott, mikor rájött, hogy nem viccelünk és tényleg repülővel utazunk.

Röviden, 16:25-kor elhagytuk Budapestet és elindultunk Turku felé.