Středa 9.9.2009

Trip Start Sep 03, 2009
Trip End Sep 29, 2009

Wednesday, September 9, 2009

Budíme se před devátou, vypouštíme odpady z Borise a jedeme na východ směr Yosemite. Zuzka nás navedla na jižní směr kolem sanfranciskýho letiště, takže jsme bohužel neprojeli druhej (a delší) most San Francisca – Bay Bridge. Zato jsme jeli po „mostě", kterej kříží zátoku v mnohem širším místě - konkrétně mezi San Mateem a Haywardem a je dlouhej přes 11 km. To byl každopádně taky silnej zážitek.

Po cestě se stavujeme v Dublinu, kde Radek konečně kupuje stativ a taky si dáváme parádní texaský hambáče ( www.armadillowillys.com ). Cesta je dlouhá, i když moc hezká – jak se dostáváme dál od pobřeží, okolí silnice začínají lemovat hustý lesy a čím dál vyšší hory s ostrými vrcholky. Vnitrozemská kalifornie v místech, kdy se blížíme k Yosemitu, připomíná Šumavu (až na tu hudbu, co nám hraje z rádia). K vjezdu do parku přijíždíme až pozdě v podvečer, kupujeme vstupenku do všech národních parků a začíná hra „najdi si svůj kemp“ s bonusem „aby nebyl plnej“. Nakonec opouštíme plánovanou trasu skrz park (Tioga road) a vracíme se kousek na sever. Tam konečně objevíme kemp Dimond-O, který hned od příjezdové cesty nehlásí „FULL“. Cena 19 $ bez přípojek je na národní park asi slušná. Je to hezký místo uprostřed stromů a nad hlavou je úchvatná obloha s takovou spoustou hvězd, jako jsme nikdy neviděli. Znaveni usínáme, abychom nabrali síly na prohlídku parku.

Ještě musím zmínit, že po cestě z Dublinu jsme viděli první požár. Vedle dálnice hořela stráň o rozloze asi 10 m2. Před Yosemitem jsme projížděli v serpentýnách napříč svahy a tam už bylo vidět, kde řádily pořádný požáry. Údolí, který nápis nazýval „Buck Meadows“ vypadalo jako měsíční krajina. Celý zasypaný vrstvou šedýho popela, ze kterýho vyčnívaly jen oblý kameny a ohořelý pahýly stromů. Informační cedule hasičů hlásily, že velikej požár tama prošel před 14-ti dny.