Pondělí 7.9.2009

San Francisco RV Resort
700 Palmetto Ave,

Monday, September 7, 2009

Probouzíme se v kempu. Ano, opět v 6:30. Snídáme sendviče, na blog nahráváme fotky, který Radek konečně roztřídil a zmenšil a snažíme se online komunikovat s domovinou. Kolem desáté vyrážíme na cestu do San Francisca.

Projíždíme Monterey, kde jsem původně chtěla navštívit známou Cannery Row (bývalá konzervárna na sardinky, kde se odehrává děj Steinbeckovy knihy „Na plechárně" a od té doby je jedním z místních turistických lákadel) a nábřeží Fisherman´s Wharf. Každopádně se nám nepodařilo sjet vhodnou trasou, takže se tohoto zážitku vzdáváme a pokračujeme dál směr Santa Cruz, kde by měly být další zajímavosti. Po několikeré okružní jízdě místní obytnou
čtvrtí plnou menších barevně natřených domků, kdy hledáme parkování, vyrážíme k pláži na Boardwalk. Tady stojí nejstarší zábavní park u moře na západním pobřeží (r. 1906). Několik druhů horských drah, kolotočů, prodejen suvenýrů a různých sladkostí nás provází na desítkách metrů promenády plné lidí, která se táhne podél pláže. Dnes je v americe Svátek práce (Labor day), což prý značí konec léta a je volnej den. Radek fotí jak o život a my s Michalem sosáme
výborný frappé. Z amplionů hrajou starý hity od Beach Boys a jejich vrstevníků. Po hodině už máme všechno prohlídlý, tak se pomalu vracíme k Borisovi. Musím říct, že Santa Cruz se mi fakt líbí – takhle si představuju skutečnou kalifornii. Pohoda, spousta usměvavých lidí, plný pláže, na kterých se sice nedá jen tak koupat, ale ve vlnách se prohání surfaři nebo kitaři, nebe je plný draků, na písku se promenádujou návštěvníci i místní a do toho slunce a šumění příboje... Takhle podobně to vypadá ještě na spoustě míst po cestě na sever, kterou nás také provází pásy polí se vším možným.

Teď je potřeba zmínit, kdo je Boris. Boris má svátek 5.9. a to je den, kdy jsme si půjčili karavan. Abychom k němu měli bližší vztah, pojmenovali jsme ho právě takhle.

A ještě jedna technická poznámka: Poté, co jsme kvůli Zbyňkovi (hlas v navigaci) první den zakufrovali v Malibu Creek SP, dostal padáka a kluci ho vyměnili za Zuzanku. Sice jsem tu žádnou ženskou nechtěla, ale tohle si koučujou sami a navíc se holka zatím spletla jen jednou,
když nás v Santa Cruz chtěla navést do jednosměrky. Asi zrovna koukala na seriál. Kluci jsou na ni mnohem hodnější, Zbyněk neměl šanci. Takže až bude řeč o Zuzce, je to jasný...

Do RV resortu v San Franciscu přijíždíme v pět hodin. Máme místo na kraji, hned u oceánu, takže doufám, že se Radkovi podaří vyfotit parádní západ slunce i bez stativu, kterej si ještě nekoupil. Internetový připojení je tady bohužel placený, tak se ještě rozmyslíme, jestli těch 5 $ na den dáme. Spíme tu 2 noci (cena 72,60 $ / noc). Kluci hodinu řeší, jak vyrovnat auto, aby nám bordel ze sprchy tekl do odpadu a ne po karavanu. Michal je tak šikovný dřevorubec, že někde na pláži najde kus kmene (čtvrtpařez vč. kůry), podloží tím zadní kolo a Radek na základě zkušeností z motokár na něj bez chybky nacouve. Pat a Mat slaví úspěch - prej jsme vodorovný. :o)

A jak vypadá tolik očekávaný západ slunce za oceán, kvůli kterýmu máme právě tenhle RV park a campsite přímo u břehu? Průvodci tvrdí, že v americe slunce zapadá strašně dlouho, barevný divadlo, barvící vše, na co paprskama dosáhne do tisíců odstínů, zážitek v řádu hodin. Ano, něco podobnýho jsme na vlastní oči sledovali první večer na cestě, takže se těšíme, co oskar
předvede dnes... Radek připraví foťák a ještě v karavanu probíráme dnešní zážitky. Slunce je pořád ještě hodně vysoko. Po zhruba 5-ti minutách, kdy si myslíme, že času je pořád ještě hodně, jen tak orientačně koukneme ven a ta sviňa se už válí na hladině! Sprintujeme k plotku a Radek rychle fotí. Kotouč se ztrácí před očima a my zoufale sledujeme, jak rychle se topí. Ani ne za 2 minuty je po všem, máme pár fotek a jsme naštvaní. Tohle je to barevný představení? Pěknej vopruz! Jdeme si radši zpravit náladu večeří v místní čínské restauraci ( http://www.tamscuisine.com ).