Weer thuis

Trip End Jul 23, 2010

Flag of Netherlands  ,
Tuesday, September 27, 2005

Weer thuis

In onze laatste week hebben we onze plannen prima kunnen uitvoeren. Concarneau werd door ons goed bekeken. Het heeft nog een prachtige oude stad omringd door dikke stadsmuren. Maar ook de baai is weer een plaatje..
Een dagje Quimper om naar de trein naar Nederland te informeren was zeer geslaagd, niet alleen de informatie die we kregen was duidelijk, maar ook de stad zelf is het bekijken waard. Van uit Quimper is het 12 uur met de trein en is in een dag te halen naar Nederland. Het hogedrukgebied dat zich maandag over heel Europa uitstrekte nodigde ons uit om opnieuw naar de Iles Glenan te gaan om daar nog twee dagen van het mooie weer te genieten. Dus zijn we terug gezeild naar de Iles Glenan en vandaar zijn we teruggezeild naar Loctudy. Toch wel weer even spannend, kloppen de afspraken nog en kunnen we er inderdaad vrijdag uit het water? Gelukkig blijken de afspraken nog overeind te staan. We maken de boot schoon, halen de zeilen er af, maken de motor winterklaar, selecteren wat mee kan en kan blijven en eindigen met 5 volle tassen die eigenlijk niet te tillen zijn. Vrijdag is het dan zo ver, de boot wordt uit het water gehaald en bij een loods, 2 km verder neergezet. .
Wij slapen die nacht in een hotel waar we de volgende ochtend bepakt en bezakt om 6.45 uur de bus nemen naar Quimper. Om 20.15 uur worden we verwelkomd door Marieke en Joris op het station in Utrecht.

Een voorlopig einde van een prachtige spannende tocht, waarmee we een grenzeloze vrijheid hebben ervaren die zeer de moeite waard was. Maar toch is het ook wel weer fijn thuis te zijn. Plannen zijn er al weer gemaakt hoe we de reis gaan vervolgen, maar deze laten we eerst nog een beetje bezinken.
Hoewel het maken van deze weblog veel tijd en discipline heeft gekost heeft het ook zijn waarde bewezen. Door deze intensieve bezigheid werden onze ervaringen nogmaals beleefd, en aan de andere kant waren de familie en vrienden op de hoogte wan ons wel en wee. Uit het aantal e-mails die we ontvingen en zeer gewaardeerd hebben (ondanks dat we die niet altijd hebben kunnen beantwoorden door de beperkte tijd in het internetcafé) hebben we kunnen afleiden dat er veel interesse bestond en dat was een prima gevoel!