Ohh and Ahh the magnificient falls

Trip Start Jun 24, 2010
Trip End Aug 12, 2010

Flag of Brazil  , State of Parana,
Thursday, July 8, 2010

Etter vaart saerdeles behagelige hotellopphold natt til igaar landet vi i ett-tiden paa flyplassen ved Foz de Iguacu. Den opprinnelige planen var aa reise over til Argentina for aa se den Argentinske siden forst, for saa aa se om vi onsket aa se fossen fra Brasil. Paa flyplassen fant vi ut at bussene hadde sluttet aa gaa, saa det definitivt beste var aa spleise paa en Taxi med et par irrer vi traff paa flyplassen og dra til Brasil forst. Saa paa ettermiddagen igaar laaste vi opp sakene og satte avgaarde til fossen. For en svaer foss! Det staar i Guidebokene at det er verdens storste, og etter aa ha sett den tror vi det saa gjerne! Det skal mye til aa slaa den! Vi hadde en flott tur langs fossen og kom paa slutten saa naereme at vi ble klissvaate, men du, saa imponerte. Vi gikk 1-2 km inne i reservatet der, gront og frodig og masse sommerfugler. Vi klarte tilogmed aa faa med oss noen vaskebjorner paa slutten. O lykke! Vi dro deretter videre over til Argentina til et hytteopplegg vi fant i Lonely Planet, men det var bare lureri. Prisen var 4 ganger saa hoy som Guideboken oppga saa vi dro ut paa leting etter et billigere alternativ. Rett rundt hjornet fant vi et fint lite Hostel til en brokdel av prisen, saa vi delte et rom, irene og oss.
Idag gaar turen videre mot Buenos Aires! Vi har en 20 timers busstur i vente, men vi gleder oss veldig til aa se byen vi har hoert saa mye om!