27 september t/m 3 oktober in Riu hotel Guanacaste

Trip End Oct 04, 2010

riu hotel guanacaste

Flag of Costa Rica  , Guanacaste,
Thursday, September 30, 2010

Omdat we onze laatste week van deze vakantie in hetzelfde hotel blijven, hebben wij jullie niet zo heel veel nieuws meer te vertellen. Mochten wij alsnog iets spectaculairs mee maken, dan lezen jullie dat hier uiteraard nog! Wij zullen hier nog wat vertellen over ons hotel. We zitten in een erg mooi en net hotel. Alles is goed geregeld en het eten smaakt uitstekend. Elke avond kunnen we kiezen waar we gaan eten. We hebben de keus uit een Aziatisch restaurant, een Italiaans restaurant, een steakhouse of het restaurantje waar ze een lopend buffet hebben met van alles en nog wat. Het personeel is erg vriendelijk en werkt hard. Ook genieten wij van de lekkere drankjes die je overal kunt halen. Van een frisdrankje tot een vers sapje of een cocktail. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze maken het voor je. Verder is hier genoeg te doen. We hebben een groot zwembad met jacuzzi, je kunt naar de zee, er is een spa, er is veel keus aan sportgelegenheden, een casino en een discotheek. We vermaken ons dus prima! Het weer is tot nu toe ook goed gebleven. De zon schijnt veel en we hebben af en toe een flinke regenbui, maar dat is logisch als je midden in een regenseizoen zit.

Dinsdag zijn we met de taxi naar Playa del Coco geweest. Dat is een plaatsje wat naast playa del Matapalo ligt en is erg toeristisch. Er zijn daar vele souvenirshops, restaurantjes en in het hoogseizoen is het er erg druk met toeristen. Wij hebben daar wat rond gelopen en gekeken, wat gegeten en wat gedronken. Net voordat de taxi ons op zou komen halen zijn we nog even wat gaan drinken bij een barretje vlak bij de plek waar we opgehaald zouden worden. Dit was een tentje van een wat ouder Amerikaans stel. Op een gegeven moment kwam de vrouw van dat tentje ons halen en vertelde dat er achter in de tuin een groep apen zaten. Wij zijn natuurlijk meteen gaan kijken. En ja hoor, een hele groep apen zat boven in een boom in die tuin. Erg leuk om te zien. Het waren zwarte apen en het leek wel één grote familie. Ook zat er een baby-aapje bij. Hier hebben wij even staan kijken en fotograferen, maar als snel moesten we weer gaan omdat de taxi elk moment kon komen. Wij liepen dus terug naar de plek waar de taxi zou komen en zagen toen ook nog een eekhoorntje over de stroomdraden boven de weg lopen. Daarna kwam de taxi en zijn we terug gegaan naar ons hotel.

Zoals jullie kunnen lezen, vermaken we ons dus prima hier in ons hotel en gaan we nog even genieten van onze laatste dagen vakantie. Zondagochtend vliegen wij terug naar Nederland (via Houston) en zullen wij maandagochtend in Nederland aankomen.

Voor onze papa's en mama’s die dit vast graag willen weten. Hier alvast even onze vlieginformatie!

Zondag 3 oktober om 7.00 uur (lokale tijd)
Maatschappij: Continental Airlines
Van Liberia naar Houston
Vluchtnummer: CO 846

Zondag 3 oktober om 15.40 uur (lokale tijd)
Maatschappij: Continental Airlines
Van Houston naar Amsterdam