US capital and Capitol ;)

Trip Start Mar 07, 2009

Flag of United States  , District of Columbia
Thursday, September 20, 2012

Washington DC (for District of Colombia) is the political capital of the US. It is home of the President of the USA and it is where Senators and Representatives come to debate politics at the Capitol. The biggest employer here is the American government and most buildings of downtown DC house government agencies and bureaus. Tourism is also one of the most important sectors of the economy, with millions of tourists coming here every year. The White House, the Capitol (made of the Senate and the House of representatives), the Mall (with the many memorials) and the Smithsonian Museums (free world class museums) being the most visited sites. But our adventures started before arriving in DC, when we left our friends in Michigan. We decided to travel from Detroit to DC by Greyhound bus and experienced one of the worse bus journeys of the all trip. During the 12h night drive, sitting on hard non-reclining seats, we have been woken up at every stop and asked to re-board the bus at 2am and 4:30am while they were changing drivers or refilling the tank! Even though the bus is quite expensive, it is still the cheapest way of travelling around and so you can guess that some of the people you meet there are let say, 'interesting'.  We really enjoyed this city, but with only two days and a half, we have been really busy trying to see as much as possible without unfortunately managing to see all the museums.

Washington DC (pour District de Colombia) est la capitale politique des Etats Unis. C’est la ville ou réside le Président des USA et c’est la aussi que se rencontrent les Sénateurs et Représentants élus, au Capitole. Plus grand employeur, les agences gouvernementales et autres bureaux remplissent la majeure partie des immeubles du centre ville. Le tourisme n’arrive pas loin comme l’un des secteurs les plus importants de l’économie locale. Chaque année, des millions de touristes, comme nous, viennent voir se qu’est la Maison Blanche et le Capitole, le Mall (avec ses nombreux monuments) et les fameux musés Smithsonian (gratuits et de classe internationale). Mais l’aventure a commencée des notre départ de Detroit dans le Michigan. Nous avions décidé de prendre le bus Greyhound (compagnie de bus la plus importante aux USA) et nous avons ainsi pu vivre l’un de nos pire trajet de cette année de voyage avec ce type de transport. Les sièges étaient durs et non inclinables, et pour un trajet de nuit ou nous espérions dormir un peu, être réveillé a 2h et 4h30 du matin par le chauffeur pour débarquer du bus afin de refaire le plein d’essence ou changer de chauffeur, ne fut pas des plus reposants. Ce moyen de transport est l’un des moins chers disponible dans ce pays et est donc utilisé surtout par une classe sociale d’américains, nous pouvons dire,’’ intéressante’’. Nous avons beaucoup aimé Washington DC, mais en deux jours et demi, nous n’aurons réussi à visiter que certains des musés les plus populaires. Une autre ville ou il nous faudra revenir !

Washington DC (District of Colombia) je politickym mestem USA. Je domovem Presidenta USA a Kapitoly, kde se clenove Senatu a Snemovny setkavaji k velkym debatam. Nejvetsim zamestnavatelem je tu Americka vlada, ktere patri vetsina budov a kancelari v centru mesta. Turismus je take jednim z hlavnich prijmu, s miliony turistu, kteri sem kazdorocne dorazi. Bily Dum, Kapitola (Senat+Snemovna), The Mall (zona se spoustou pamatniku) a Smithsonian Musea (musea spickove kvality a zdarma) jsou temi nejnavstevovanejsimi misty. Nase dobrodruzo ale zacalo uz po ceste sem. Z Detroitu v Michiganu do DC jsme jeli Grayhoundem, proslavenou (nejsem si jista v jakem smyslu) autobusouvou spolecnosti a zazili tak jednu z nejhorsich jizd celeho roku. Behem te 12hodinove cesty a sezeni na tvrdych sedackach, ktere se ani nedali polozit, jsme byli vzbuzeni na kazde zastavce a dvaktrat jsme dokonce museli vylezt z autobusu a po pul hodine se zase ‘nalodit’ – ve 2 rano, kdyz se taknovalo a ve 4 :30 kdyz se menili ridici. Prestoze jsou tu autobusy pomerne drahe, tak je porad nejlevnejsi zpusob dopravy po statech a tak si asi vsichni dokazi predstavit, ze osazenstvo autobusu je z vetsi casti, jak to rict…’zajimave’. My jsme si ale DC uzili, ale s necelymi tremi dny ktere jsme tu meli, to nebylo dost abychom videli vsechna musea.

Post your own travel photos for friends and family More Pictures