The city on the lake

tourism

Flag of India  , Rajasthan,
Tuesday, September 27, 2011

Udaipur is, according to our guide, the most romantic city in India. But it is also the city where secret agent 007 James Bond came to make the Octopussy movie. After 17 hours in the bus, we arrived from Jaisalmer at 7am surprised to find such green and luxurious vegetation, a huge lake in the city centre. The contrast with the desert we left was enormous. We appreciated the freshness of the air there. We decided to spend our first day walking around, before doing some more walking the second day and visited the City Palace. The views from the hills overlooking the city and the lake made us realise its real size. It was incredible to see this. When walking around we came across some more random artisans and shops: a shoe maker and his mum, a gun factory (decorative gun) and enjoy our first encounter with an elephant. Magical moment.

India celebrates every year on September, 27th international Tourism Day. That gave us the opportunity to enjoy a free show of local folklore dancing and singing.

Udaipur est, selon notre guide la ville la plus romantique en Inde. Mais c'est aussi la ville ou l’agent secret 007 James Bond est venu tourner le film Octopussy. Apres 17 heures de bus de nuit, nous arrivons à 7am surpris de trouver un paysage si vert et une végétation si luxuriante. La veille nous quittions le désert et Jaisalmer, alors trouver un lac aussi grand au petit matin nous surprend. Nous apprécions ce nouveau climat et la fraicheur de l’air. Nous décidons de passer notre premier jour a nous balader en ville et autour avant de nous promener autour du lac le deuxième jour et visiter le City Palace. La vue depuis les collines entourant Udaipur sont incroyables. En nous promenant, nous faisons des découvertes inattendues, un fabricant de chaussures et sa mère, une fabrique e fusils (décoratifs), et un éléphant. Moment magique.

L’inde célèbre chaque année la journée internationale du tourisme. Se fut l’opportunité de profiter d’un spectacle gratuit de folklore local avec des danses et de la musique.

Udaipur je podle naseho pruvodce jedno z nejromantictejsich mest v Indii. Je to ale taky mesto kde se natacel James Bond – Octopussy. Po 17 hodinach v autobuse (hlucnem, skripajicim, polnich cestach..) jsme v 7 rano dorazili do uplne jine krajiny – plne zelene a jezera v centru mesta. Kontrast s pousti kterou jsme predesly den opustili byl obrovsky. Bylo fajn se nadechnout a citit cerstvy vzduch. Prvni den jsem se jen tak poflakovali po meste a druhy den vyrazili poradne po pamatkach a navstivili  mestsky palac.  Vybehli jsme na kopec za mestem odkud byl nadherny vyhled na cele mesto a jezero.  Cestou jsme prosli kolem ruznych obchodu at uz to byli,umelci, sevci nebo vyrobci dekorativnich zbrani. Taky jsme videli naseho prvniho slona. To nemelo chybu. Je mi jasny, ze to zrejme nebyl ten nejstastnejsi slon na svete, uvazany na provazu uprostred mesta,  a tak jsme mu aspon prinesli par bananu, coz pro nej byla jen takova jednohubka.

V Indii se 27. zari slavi mezinarodni den turismu. Diky tomu jsme shledli predstaveni mistnich tancu, hudby a zpevu.