"Please come collect your car sir"

Trip Start Jan 02, 2012

Flag of United Arab Emirates  ,
Sunday, February 12, 2012

Als je even rondkijkt naar de auto's in Dubai stel je vast dat de verleiding hier groot is om voor een supergrote, dure (hier iets minder duur), extravagante auto te gaan. Maar ik ben er gelukkig in geslaagd mijn auto te kiezen op basis van nuchtere criteria. Zo ben ik wel, ik krijg immers
niet voor niks een 'analytical - analytical' profiel bij zo van die persoonlijkheidstesten.

Even op een rijtje:
  • 'echte' 4x4 (niet zo'n cross-over ding dus) => want er staan weekend-uitstapjes naar Oman op het programma en dan is dat wel aangeraden
  • 7-8 zitplaatsen => handig als we bezoek hebben
  • nieuw => na lang wikken en wegen toch liefst iets nieuws, meerkost recupereren we dan wel bij de verkoop
  • full-option => dit is geen must, maar dit pleziertje gunnen we ons toch
  • binnen budget => de maandelijkse IBM car allowance NIET overschrijden, we zijn hier toch ook met het idee wat te kunnen sparen

En verder hieronder zie je wat het geworden is, een grote witte tank met 3.7L V6 motor.

Wel het mag gezegd worden, ik heb een administratief proces gevonden dat wonderbaarlijk vlot verloopt. De initiele bezoeken om tot een keuze te komen buiten beschouwing gelaten is dit allemaal wel zeer snel gegaan:
  • op maandag naar de verdeler voor een proefrit, ik hak de knoop ineens door. De bank zal mij morgen bellen om lening en evt verzekering te bekijken.
  • op dinsdag belt die kerel van de bank me en mailt de nodige formulieren door, die ik invul en terugmail
  • op woensdag belt die van de bank opnieuw: "lening is goedgekeurd, kunnen we morgen afspreken bij de verdeler voor de paperassen te tekenen?"
  • op zaterdag naar de verdeler, alle papieren van de aankoop, de lening en de verzekering getekend
  • op zondag late namiddag telefoontje van de verdeler: "your car is ready, please come collect your car sir"
Dat is dus in minder dan een week., van aankoop naar levering met platen en heel de santenboetiek. En het had nog net iets sneller gekund want ik had die afspraak op donderdag afgeslagen. Indrukwekkend!

Genoeg geleuterd zeker, zin in een paar fotootjes?

Excuus voor de kwaliteit van de foto's, ik ben hier met een nieuw fototoestel aan de slag, en dat werkt alfijd wat moeilijker.

benn van campenhout on

ik ben al onder de indruk,,,
beginnend van jouw nummerplaat...;-)