"TGIT"

Trip Start Jan 02, 2012

Flag of United Arab Emirates  ,
Friday, January 6, 2012

"TGIT", ofte "Thank God It's Thursday", ja want donderdagavond begint hier 't weekend. Vrijdag is hier hun heilige dag en dan hebben ze de zaterdag erbij gepakt voor 't weekend. En da's nog maar sinds een paar jaar, vroeger was het donderdag en vrijdag, maar dat was niet erg commercieel met de rest van de wereld dus toch maar aangepast. t Zijn geen uilen hoor die emirati's.

Eerste weekend in Dubai. Vreemd zo op uwen alleen in een vreemde stad waar we geen kat kent. Ik moet eerst een plan maken, ja zo ben ik nu eenmaal. Ik ga es naar een van die grote shopping centers, es zien of dat de moeite is. En dan ineens iets in de buurt gaan bezien ginder, of naar 't strand. Zo gezegd, zo gedaan, naar de Mall of the Emirates, 1000 winkels of zo, en die overdekte skipiste zit daar ook in, tof. In 't begin wel indrukwekkend, veel groter dan dat shopping center in de buurt van mijn hotel (Ibn Battuta Mall). En die skipiste lijkt me ook wel leuk te zijn, en je moet uw botten niet meesleuren, kunde hier allemaal huren, gelukkig maar.
Capuccinoke gedronken, iets gegeten en dan wat in die gids gelezen over Dubai.

Oesje ik heb me vergist, dit is helemaal niet de grootste shopping mall van de wereld, dit is de tweede grootste, de allergrootste is de Dubai Mall. Allez naar de metro, maar die rijdt pas vanaf 13h want het is hier "zondag". Een massa volk op diene metro, dat doe'k nooit nie meer, pffff. Sardienekes.

Allez goe, de mall ligt vlak naast Burj Khalifa, vroeger aangekondigd als Burj Dubai maar omdat 't geld op was heeft de sjeik Khalifa van Abu Dhabi een paar miljard toegestopt en daarom heet hij dus Burj Khalifa. Valt eigenlijk helemaal niet op dat dat spel 800m hoog is, maar 't zal wel zo zijn zeker.

De mall is inderdaad wel groot, over 3 (of wast nu 4) verdiepen me telkens van die open gaanderijen (duidelijk afgezien van in Wijnegem!). En ja ze hebben hier dus echt wel alles, maar dan ook alles. Van Ferrari's tot Versace Home winkel, en alles daartussenin. Maar precies toch geen jeans in maat 30/30 voor mij.

Van hieruit kan je ook doorlopen naar de Old Town dat vlak tegen dien toren aanligt, echt gezellig tafelen lijkt me dat daar aan 't water. Mooi man.

De zolen van mijn schoenen beginnen nu wat dun te worden dus met de metro terug naar huis.

Patrick van Zweuden on

Amai amai...