Huizenjacht

Trip Start Jan 02, 2012

Flag of United Arab Emirates  ,
Wednesday, January 11, 2012

Vandaag stond de huizenjacht op het programma. Vertrokken met wat vertraging want er was een misverstand met het agentschap over het budget dat ik daarvoor ter beschikking heb. Zij hadden vlotjes mijn hele jaar-housing allowance opgesoupeerd aan een gemeubeld appartementje voor de komende 6 maanden.
Dat dus even rechtgezet en daar een uurke of 2 later gestart met een updated property-list.

1) Dunes hotel, gelegen in Al Barsha, vlak achter de Mall of the emirates, dus wel makkelijk om te shoppen. Niet echt spectaculair maar wel ruim omdat er een aparte keuken was en dat geeft toch ineens dat extra m2 in oppervlakte.

2) Bonnington, in Jumeirah Lake Towers, ligging wel OK, met de passerelle van de metro kan je de Sjeik Zayed Road oversteken en dan kom je in Dubai Marina met bijhorende shopping mall. Wel grappig, we zagen dat metro station liggen vanuit het hotel en vroegen aan die gast die ons de rondleiding gaf hoe lang het stappen was naar de metro, "ooh da's een kwartierke ongeveer". Ietsje later kwam dan de sales-dame erbij die ergens opgehouden was.

Zij leidde ons verder rond langs o.a. het zwembad en ook vandaar zie je de metro liggen, en dus zij spontaan "oh ja en de metro ligt hier op slechts 5 minuten af". Waarop ik dan maar zei, oh da's vreemd, daarnet zei die niet-sales persoon ons nog dat het 15 minuten lopen was. "Ach ja dat hangt er natuurlijk vanaf hoe snel je stapt he" was het antwoord prompt. Soit, mooi hotel, maar wel de duurste van allemaal en heel weinig verschil tussen de prijs voor 6 maanden of 12 maanden. In de Deluxe uitvoering dan wel ook een 2e slaapkamer erbij, fijn.

3) Nuran Greens, in The Greens, zou een mooi woonwijk zijn, maar dan toch dit spel hier niet. Opzouten, afvoeren, ...

4) Hotel Gloria, niet al te ver van IBM gelegen, ik denk dat ik dat te voet zelfs kan doen, of anders zeker met de metro. Mooie kamer, mooi zicht op zee, aangenaam hotel, gym, mooi zwembad etc etc.  Nog redelijk van prijs.

5) The Address, gelegen pal aan Dubai Marina, dus heel makkelijk om daar te gaan joggen rond de jachthaven - of misschien gewoon op een terras te zitten eerder. Ook wel weer net iets duurder dan Gloria en hotel zelf spreekt me zo niet aan, wel heel sjiek wel hoor, niks op aan te merken. We hebben hier wel zwembad en zo niet bezocht.  Ligging perfect dus, ook dichtbij strand en metro.

Bon, na snel een opbjective (hum) spreadsheet te hebben uitgewerkt voor de evaluatie kom ik op volgende ranking:
1) Gloria
2) Address
3) ... onbelangrijk eiglk, 't wordt toch een van die eerste twee.

Dit weekend beslissen, maar verwacht nog een laatste prijs-update van The Address.