Bezoek aan Universal Studios

Trip Start Aug 18, 2012
Trip End Sep 09, 2012

, Californië,
Tuesday, September 4, 2012

Na uiteraard eerst een ontbijt, bestelden we in de lobby van het hotel een taxi om ons naar Universal Studios te brengen. Aan de ingang stonden reeds veel mensen aan te schuiven aan de kassa. Daarom besloten we een "Front Of Line Pass" te kopen. Je betaalt iets meer, doch het is de enige manier om te proberen alles mee te maken op één dag. Met deze speciale kaart hoef je bij de attracties niet aan te schuiven en kun je dus als eerste naar binnen.
Net voorbij de ingang waren we op de plaats waar de Blues Brothers een kwartiertje later een show zouden brengen. Daar natuurlijk eerst even gewacht tot ze met hun oude politiewagen aankwamen om hun ding te doen. Uiteraard waren het look-alikes, doch de vertoning was er niet minder om.
In de buurt was er eerst nog een dansje van enkele Disneyfiguren en even later konden de Brothers er tegenaan.
Na het optreden hebben we gedurende de ganse dag de meeste van de shows en de attracties bijgewoond. Er waren de shows van de films Waterworld, Terminator en de Special Effects; een uitegebreide tour langsheen verschillende studiolocaties, dan enkele rides van de films The Mummy, Transformers, The Simpsons en Shrek. Tijdens de studio-toer kwamen we ook terecht in de metro tijdens een aardbeving, in een Mexicaanse stad tijdens een vloedgolf en op Skull Island tijdens het gevecht van King Kong met een voorhistorisch monster. Kortom, de dag was heel goed gevuld en vlug voorbij.
Rond 8 uur dan, moe maar toch wel voldaan na de vele belevenissen van de dag kwamen we terug aan bij het hotel. Naar bed in afwachting wat de volgende dag ons zou brengen.