Eerste dag in Los Angeles

Trip Start Aug 18, 2012
Trip End Sep 09, 2012

, Californië,
Monday, September 3, 2012

Vandaag om te beginnen een beetje uitgeslapen. Daarna ontbijt in het hotel en overleg wat we zouden doen en/of gaan bekijken. We beslisten om te beginnen waar we gisteren waren geëindigd, op het strand van Santa Monica. We bestelden een taxi bij het hotel en lieten ons naar ginder voeren. We waren met zijn zevenen, Wilfried en Filiep, Monique en ik, de twee Schotten, Stuart en Bobby en een Duits meisje uit de groep, Klarissa.
Bij het strand aangekomen, gingen de twee Schotten hun eigen weg. Daar we gisteren niet veel tijd hadden gehad, namen we nog eens een foto van wat we dachten dat het eindpunt was van de route. Toen we wat later echter de houten pier opgingen zagen we het echte bord van het einde. Dit hadden we gisteren niet fezien, daar er geen verkeer op de pier toegelaten is. Op de pier is van alles te zien en te doen, er zijn muzikanten, artiesten en natuurlijk verschillende stalletjes die hun koopwaar aanprijzen. Er stond er ook iemand met een slang. Hij nodigde de voorbijgangers uit om met de slang rond hun nek te poseren voor een foto. Het was er ook ontzettend druk, zowel op het strand als op de pier. Hierna deden we nog een wandeling langs de Santa Monica Boulevard die we gisteren waren afgereden. Ook nog eens door een mooie winkelstraat gelopen en daarna op zoek naar een restaurant om iets te eten. We kwamen terecht in een leuk etablissement. De uitbaters waren pas een drietal maand geleden met de zaak begonnen; hij is een Italiaan en zij een Slovaakse. We aten er elk een vleesschotel met Spaanse en verschillende soorten Italiaanse ham. Zeer lekker. Daarna een taxi terug naar het hotel. Natuurlijk hadden we dorst van de hesp, dus nog iets gedronken, nog wat bijgepraat en naar bed.