Doubtful Sound

Trip Start Nov 21, 2012
Trip End Jan 05, 2013

, Southland,
Sunday, December 30, 2012

Bergpieken fjorden en het regenwoud kenmerken doubtful sound. Gisteren een lange reis gemaakt. Eerst twee uur met de auto. Vervolgens een boottocht en een busreis over een bergpas alvorens met de vaartocht door de fjorden te starten. Een adembenemende ervaring door ongerepte natuur. Weliswaar regende het flink, maar dat geeft ook wel een mystieke sfeer. Op de terugweg brak de zon door en dat leverde weer een heel ander blikveld op.

Tilly en Harry on

Dag Peter en Maria

Meike heeft ons beholpen om jullie een berichtje te sturen.
Wat maken jullie een mooie reis.
Prachtig dat we met jullie mee kunnen reizen door middel van schitterende foto's.
We wensen jullie een onvergetelijke jaarwisseling,een goede terugreis en een gezellig thuiskomen.
Lieve groeten van Harry ,Tilly en Meike

Jan en Ria on

Lieve Peter en Maria,
Over een kwartiertje is het bij jullie al zover, dus wensen wij jullie en uiteraard jullie familie in Nieuw Zeeland vanuit een winderig Heino een heel gelukkig, gezond en voorspoedig 2013. En weet je even niet een goed voornemen voor het nieuwe jaar: Sparen voor de volgende reis?????

Tijn, Judith en Atte natuurlijk ook de beste wensen.

Hartelijke groeten en liefs,
Jan en Ria

Ben en Marga on

Gelukkig Nieuwjaar!!

Ellen Klaassen on

Dag Peter,
Whatever the name, you're having a really beautiful journey. I enjoyed reading your blog.
En nu maar weer "gewoon" Nederlands. Over de naam Doubtful Sound. Volgens mij zijn die sounds daar in Nieuw Zeeland fjorden. En volgens mij had captain Cook zo zijn twijfels of zijn schip er wel in kon of zo.
Fijne jaarwisseling (of hebben jullie die nu net al gehad?) en een goed 2013 gewenst.
Uiteraard een behouden thuiskomst.

Peter on

Hoi Ellen, je antwoord is helemaal correct. Cook had niet het lef om deze fjord binnen te zeilen. Wat leuk dat je me de hele reis hebt gevolgd en regelmatig hebt gereageerd.