Weerzien

Trip End Jan 05, 2013

, Otago,
Saturday, December 15, 2012

Toen mijn zus Ada en zwager Wim 30 jaar geleden emigreerden naar NZ beloofde ik mijn zus dat ik haar een keer zou komen opzoeken. Dat het dertig jaar ging duren voordat ik die belofte inloste had ik toen niet ingeschat. Eindelijk is het ervan gekomen. Maria en ik zijn gisteren door hen opgehaald in Christchurch. Na een meer dan 4 uur durende reis, inclusief boodschappen, kwamen we op hun camping in Omarama. Hoewel we elkaar in mei nog gezien hebben in NL, was het geweldig om elkaar weer te ontmoeten. De plek waar ze wonen, de prachtige camping en de mooie omgeving., zijn alleszins de moeite van de reis waard. Voor NL begrippen ligt het wel behoorlijk afgelegen en ver van grotere plaatsen vandaan. Gisteravond heerlijke vis gegeten bereid door mijn zwager, die in die dertig jaar nog beter heeft leren koken. Vandaag een prachtige en bij toeren zware bergwandeling gemaakt in het Ruataniwha Conservation Park. Daarvoor een spectaculaire rit over grind en keien en door bergstromen. De natuur is hier ruig, puur en oorspronkelijk.

joke wieben on

Zo leuk om jullie samen te zien , veel plezier en een dikke knuffel.

Martin on

Hoi Maria en Peter,

Super om alles over de reis te lezen. Wij genieten al een beetje van de kerst, de opgetuigde boom staat en het is al een beetje aftellen naar de 25e. We facetimen graag weer een keer...

Ik had een foto gemaakt van de kerstboom, kan 'm alleen niet uploaden, jammer..

Kus, u+ m

Mieke on

Blijft leuk en elke keer weer spannend wat je weer te vertellen hebt..Mooie foto's, heel veel plezier bij Ada en Wim. Veel groeten.