Whings over Whales

Trip End Jan 05, 2013

, Canterbury,
Thursday, December 13, 2012

Kaikoura is de plek in NZ om walvissen of dolfijnen te zien. De zee vlakbij de kust is daar wel zo'n 800 meter diep. Door samenkomst van diverse stromingen is er veel plankton beschikbaar. Dat lokt vissen van groot tot klein. Ook walvissen en dolfijnen. Je kunt ze zien vanaf een boot of zelfs met de dolfijnen zwemmen. Wij hebben ervoor gekozen om ze vanuit de lucht te bekijken. Voor het eerst in zo'n klein vliegtuig, vlak boven zee hangend om walvissen en dolfijnen te spotten. Dat was een bijzondere belevenis. We hebben er beiden van genoten. De omstandigheden waren perfect. Prachtig en rustig weer. Het vliegen ging prima. Al snel zagen we een walvis. Al cirkelend en bijna verticaal hangend foto's gemaakt. Indrukwekkend, wat een massa. Vervolgens een school dolfijnen gespot. Terug naar de kustlijn waar we mooie opnamen konden maken van de kustlijn en de bergen. Kortom een ervaring om niet te vergeten.