Kaikoura

, Canterbury,
Wednesday, December 12, 2012

Zie vorige entry.

annette on

Top, ook mooie route, overal is het mooi.
Paar adresjes: www.olivebranch.co.nz, de Olive Grove Lodge, lieve mensen, eco ook de plek ligt tussen Oamaru en de moeraki Boulders. Mooie omgeving. In Oamaru woont nog een groep victorians, in kledij en leefgewoonte, maken heerlijk vers brood, mooie handenarbeid en kunst, de moeite waard als je dor het dorpje komt. 's avonds komen hier de blauwe pinquins an land, een hele horde!! Naar beneden verder via de Vanished world Trail, mooie route, fossielen, mooie baaien, limestone kuststrok en olifantenrotsen. Mount Cook natuurlijk, en wij sliepen in Akarao- Barrys Bay vlak bij Christchurch. Dit is een schiereiland, erg mooi. Ons plekje Halfmoon Cottage.
Duniden met zijn albatrossen en vandaar via de Caitlins route naar Invergargill.Je komt dan langs Slope point het zuidelijkse puntje en bij helder weer kun je ver kijken. Mooie route ook.
Onderweg geslapen in Lazy Dolphin, curio bay, waar een mooi stuk versteend hout aan de kust ligt en waar 'savonds ook weer de pinquins aan land komen. Hier is het kijken gratis en niet zo massaal. En vanzelf kun je dan met een bocht weer omhoog naar Queenstown om je oud en nieuw feest te beleven of nog een stukje door naar te Anau voor Doubtfull sound.
O, wat zou ik graag achterin meerijden als ik zo mijn herinneringen ophaal.
In ieder geval plezier, het is overal mooi hoor.