Contrasten

Trip Start Nov 21, 2012
Trip End Jan 05, 2013

, Marlborough,
Wednesday, December 12, 2012

De contrasten waren vandaag groot. Vanochtend met een heerlijk zonnetje vertrokken. Onderweg bij Havelock op een zonovergoten terras aan de haven genoten van een heerlijke flat white. Het lijkt op een cappuccino, maar dan net even anders. Daarna naar Wairau Valley bij Blenheim. Dit is de grootste wijnstreek van NZ en staat bekend om zijn sauvignon blanc. We zijn bij winestate Framingham geweest. Een bijzonder vriendelijke dame liet ons wijnen proeven variërend van een pinot gris tot een riesling en natuurlijk een sauvignon blanc, waarvoor deze wijnmakerij dit jaar diverse prijzen heeft gewonnen. Met enkele flessen wijn rijker en diverse flappen lichter verder gereden richting Kaikoura. Ditmaal geen op dronkelappen spiedende dienders ontmoet. Langs de kust prachtige opnamen kunnen maken van zeehonden in hun natuurlijke omgeving. Aangekomen in Kaikoura was de temperatuur gedaald tot 16 graden en de zon verdwenen. Ter afsluiting hebben we genoten van een heerlijke fish and chips. Zonder wijn overigens.

sanne on

Wat gaan jullie doen in Kaikoura: met dolfijnen zwemmen of walvissen opzoeken??? In ieder geval veel plezier!!!! xxx

joke wieben on

Altijd jammer gevonden dat ik toen niet met de dolfijnen heb gezwommen.

Peter on

We hebben vandaag gevlogen met de walvissen en dolfijnen. De blog volgt.