WOW

Trip Start Nov 21, 2012
Trip End Jan 05, 2013

, Tasman,
Monday, December 10, 2012

WOW staat voor: World of Wearable Art & classic cars. Dit museum hebben we vandaag bezocht in Nelson. Kunstkleding voor dames waarin met name Maria is geïnteresseerd (verboden foto's te maken). Klassieke auto's waarvoor vooral het mannelijk deel van ons reisgezelschap belangstelling toonde. Je moet dingen soms wat scherper neerzetten. Met nuance gaan de verschillen vaak verloren. Al met al een mooi museum. Daarna in Nelson diverse Galeries bezocht en leuke gesprekken gehad met de kunstenaars. Wat spreken jullie Nederlanders toch allemaal goed Engels is een vaak gehoorde opmerking. Als je het vergelijkt met hun Nederlands zou dat wel eens kunnen kloppen. We zijn nu in een Holiday Park in Motueka en hebben voor twee nachten een huisje gehuurd. Morgen maken we een vaar- en wandeltocht in het Abel Tasman National Park.

annette en hans on

hoi kiwi's in spe,
las dat jullie nu per auto reizen en heb een tip voor jullie slaapplekken als je het leuk vindt. Wij sliepen in hostels, er zijn folders, boekjes van en de eerste die je vindt op jullie tocht als je naar de Golden Bay reist. Trouwens hier het mooiste strand te bezichtigen van nw zealand. Wij logeerden in Somerset House, lekker vers brood 's morgens en aardige mensen. Het ligt in het stadje Collingwood en ook hier hebben ze een chocolade winkeltje, waar je echt naar toe moet om te proeven. Het ligt aan de kustweg.
Kortom een bezoekje waard hier en als jullie nog meer leuke verrassende plekje willen dan hoor ik het wel.

annette on

Als je verder reist ipv naar boven, dan is er onder westport het plaatsje Charleston. Daar ligt Beacon Eco Lodge, de naam zegt het al. Eigen gebouwd fantastisch mooi huis, helemaal op een stille plek en interessant te horen hoe en wat er gebruikt is bij de bouw en inrichting. Even zoeken, maar het is het waard.

Peter en Maria on

Dank voor je tips. Vanwege de tijd moesten we de andere kant op. We zijn in koikoura geweest en vanavond aangekomen in Christchurch. Morgen ontmoeten we Ada (schoon) zus en gaan we naar Omarama. Dan hebben we nog een kleine 3 weken om het zuiden van het zuidereiland te bekijken. Als je nog tips hebt dan horen we dat graag.
Groetjes,
Maria en Peter