Geiser en caves

Trip Start Nov 21, 2012
Trip End Jan 05, 2013

, Plentybaai,
Monday, December 3, 2012

Vanochtend vroeg nog heerlijk genoten van de hot pools in Waikity Valley. Daarna naar Wai-O-Tapu Thermal Wonderland gereden. De Lady Knox geiser gaat daar elke dag om 10.15 uur af, geholpen door mensenhanden en een beetje zeep. Zo'n toeristisch attractie moet je een handje helpen niet waar. Het is werkelijk een fenomenaal gezicht de geiser in eerste instantie te zien borrelen en vervolgens af te zien gaan. Ik heb een kort filmpje bijgevoegd. Daarna de rest van de thermale wonderen bekeken. Kokende poelen van modder en water variërend in allerlei kleuren. Van champagnepoel tot de Inktpot van de Duivel.
Daarna doorgereden naar de Waitomo Caves waar onze Nieuw-Zeelandse nicht Ingrid werkt als gids/instructeur. We kregen van haar een individuele rondleiding door de kalksteengrotten met stalactieten en stalacmieten en natuurlijk de glimwormen, waardoor Waitomo zo bekend is. Erg leuk om haar weer eens te ontmoeten en haar bezig te zien met haar vak. Enthousiast en in een mengelmoes van Nederlands en Engels haar verhaal vertellend. Na afloop heerlijk gegeten bij HuHu en geslapen bij de boerderij, waar ze met 4 andere gidsen een kamer huurt. Nieuw in NZ; terroristen die een kerstboom ontvoeren, zonder ballen welteverstaan.

Ingrid Booiman on

Thank you very much for coming to stay and being adventurious! :)