Hot pools

Trip Start Nov 21, 2012
Trip End Jan 05, 2013

, Plentybaai,
Sunday, December 2, 2012

Was het gisteren heet water, vandaag is het Hot Pools. We staan nu op de camping ground van Waikite Valley hot pools. De bron van de kokende rivier Otomakokore meandert 3 km naar beneden. Bij de bron is het water bijna 100 graden en vervolgens koelt het af tot een graad of 40. We hebben genoten in de hot pools. Je huid voelt als dat van een baby. Ada had hier vroeger een boerderij en bewaard nog goede herinneringen aan deze pools. Mijn overleden moeder en zus Margot zijn hier nog geweest. Vanochtend waren we in Tauranga en hebben onze cafeïne- en internetdrang gelest bij Starbucks. Daarna naar Mount Maunganui, die we vanuit onze strandstoel op afstand hebben bewonderd.
Tot slot wil ik het toch nog eens proberen met een vraag. De rubriek heet vanaf nu: de vanuit de Campervanvraag. De vraag luidt: hoe heet het met afstand lekkerste chocoladekoekje verkrijgbaar in NZ en Australië?

Jan on

De chocolate chip of chunk cookie? Lekker warm dat water, hier komt het straks volgens de weerman als sneeuw naar beneden. Is het ook heilzaam buiten die zachte huid? Geniet er maar goed van en sla wat van die warmte op voor straks.

Wim on

Ha Peter en Maria,
Vandaag even tijd gemaakt om een stuk of 10 van de laatste entries te lezen.
Het kostte even moeite, omdat de link met facebook niet meer werkte, maar ik heb jullie weer gevonden.
Vanochtend sneeuwde het hier, maar nu is alles al weer weg. Geen witte Sinterklaas.
Omdat ik maar 1 keer in de 10 dagen naar jullie verhalen kijk, krijg ik natuurlijk nooit de kans om de huiskamervraag / de campervraag te beantwoorden.
Ik laat het daarom maar over ann Jan, maar natuurlijk wist ik ook alle antwoorden uit mijn hoofd, zelfs die van die Duitse Total Eclips. Geen verrassing voor jullie, want van de totaal stilgevallen huizenmarkt weet ik alles!!
Lopen jullie ook al met vlechtjes en in Hobbit kledij? Ik zag hier op TV een NZ weerman die zich prachtig uitgedost had. Camperopdracht van vandaag: verkleden en morgen als twee hobbits op de foto!
Nog een fijne tijd samen.
Wim

Hidde on

mooi he,kun je je voorstellen dat Renate 22 weken zwanger was en "the mount" beklom (cathedral cove trouwens ook stevig eindje wandelen,toch?)
Waren die chocoladekoekjes niet die van Cadburry?
groetjes, Hidde

Peter on

Het antwoord op de Vanuit de campervanvraag luidt: TimTam. Dit zijn veruit de meest verslavende chocoladekoekjes van het zuidelijk halfrond. We kopen ze inmiddels niet meer in verband met de vrees voor een extra toeslag bij onze terugvlucht.
Wim, hobbit? Wat is dat?

Wim on

De film de Hobbit( het vervolg van In de ban van de ring) is deze week in premiere gegaan, omdat hij in NZ gemaakt is, was het volgens de kranten hier HET thema bij jullie. Blijkbaar valt dat tegen, want anders hadden jullie dat vast gemerkt!!

Lidia on

Dat chocolade koekje heet TimTam.
De Japanners zijn er stapelgek op en kopen ze bij de boodschappenmand vol. Omdat Cairns zoveel Japanse toeristen heeft, verkoopt Woolworths in Cairns de meeste TimTams in geheel Australia.
Ha - en dat wist jij niet!

petermoorman
petermoorman on

Lidia, jij hebt het helemaal goed en wint de dagprijs. De extra informatie die je hebt gegeven geeft de prijs extra glans.

Mieke on

Peter, je vergeet nog een fam .lid die daar met haar dochter van bijna 1 jaar heerlijk heeft genoten van het warme water.....