Change of plan of toch niet

Trip Start Aug 28, 2011
Trip End Sep 18, 2011

Flag of Canada  , British Columbia,
Tuesday, September 13, 2011

De wekker gaat, ik kijk naar buiten en zie grijze lucht, dus de motivatie is weg om op te staan. Na een 20-tal minuten draaien en keren kon ik toch niet meer slapen en ben ik dan maar opgestaan en vertrek ik dan maar naar mijn eerste locatie, het was daar geen vette en de andere spots langs het Bow Lake konden me ook niet bekoren. Dus dacht ik zal maar naar Lake Louise village gaan voor een ontbijt en wat internet.
Ik laad mijn verslag op en beginnen wat te surfen wat de weersvoorspellingen zijn, die zien er voor vandaag betrokken uit in zowel Banff als Yoho, dan zoek ik maar de mtb trails op van Revelstoke en een kampeerplaats daar, maar eerst rijd ik toch eens langs Moraine Lake, dat is ook zo een van die bekende azuurblauwe meren in Canada, ik geloof zelfs dat die in een Windows 7 thema zit. Ik wou vooral eens weten hoe het er in werkelijk uitzag.
Ik dus naar het bekende uitzichtpunt: 'that pile of rock' als Panorama Paul een contact van Flickr zegt, eerlijk gezegd had ik die 'Pile of rock' toch wat kleiner voorgesteld, deze is schat ik toch ronde de 20m hoog. De lucht is grijs maar er zijn reflecties te zien. Ik probeer wat niet standaard schots uit, en doe daarom ook een wandeling tot de instroom van het meer, en ik zie dat er verbetering komt in de eentonige grijze lucht, dat is goed nieuws, en ja hoor niet veel later krijgen we flarden van de zon te zien. Ondertussen was ik al terug aan de “Pile of Rock” en ging ik toch maar eens proberen voor de klassieke foto van daar, dan weet ik dat al voor in de toekomst (hoort je me al aankomen:)  Het licht is echter te fel voor een goede foto, maar een ik neem ze toch, nah.
Volgende stop is mijn aller liefste Lake Louise NOT, ik wou toch ook eens zien hoe dat eruit ziet, awel ik heb er van genoten. Ik heb een snapshot genomen van de compositie die ik wou en mij geamuseerd met naar de mensen te zien, alsook de vogels.  Dat zij echte pikkedieven, op een bepaald moment zit er een vogel bovenop een bord achter een koppel die beide een broodje aan het eten zijn, ineens vliegt die vogel tussen de man en zijn vrouw door en pikt gewoon een stuk vlees in de vlucht uit zijn broodje, hilariteit alom.
Hierna zet ik koers richting Yoho National Park, juist naast Banff NP.  Eerste tussenstop is Takakkaw Falls een waterval van 245m of zoiets vrije val, redelijk indrukwekkend. De weg daar naar toe is al evenmin van de poes, vooral 1 stukje: 1 haarspeldbocht waar ik mijn niet al te grote RV juist niet in 1 keer gedraaid geraakt. RV en bussen van langer dan 7m moeten rijden tot in de uitloopstrook en achteruit de helling op en dit heen en terug natuurlijk.  De waterval zelf is redelijk moeilijk te fotograferen vooral door zijn grootte, ik hoop dat mijn poging is gelukt is met de rivier op de voorgrond en de kleine stipjes van mensen op het uitzichtpunt voor de waterval.
Ik zet nu koers naar Emerald lake, feitelijk de volgende vallei, op HW 1 wordt er gewaarschuwd voor rookoverlast en inderdaad een beetje verder is een bosbrand aan de gang, die rookpluim is indrukwekkend en dit is dan maar een kleintje. Aan Emerald Lake doe ik effe een wandeling om een goede positie te vinden, zodra die ik gevonden heb installeer ik mijn in mijn campingstoeltje, camera op statief en op interval van 5 minuten, en als de reeks niet goed is veeg ik ze weg. Nu hopen dat ik goed gerekend heb en dat het laatste zonlicht op Mt Burgess goed is, tja anders heb ik toch mijn verslag al geschreven en genoten van de grootste omgeving.
En wat blijkt, misschien heb ik wel goed gerekend maar de 'fire on the mountain' is uitgebleven, door de 'fire in the forest' verderop, in feite tussen mijnen berg en de zon, waardoor teveel wolken hingen en de zon er niet door kon, spijtig.
Het doel voor morgen zou Mt King of zoiets zijn geweest en daaromtrent was het vuur, dus heb ik het risico niet genomen daar ergens te gaan staan en dan maar ineens de beslist al wat door te rijden richting Whistler en morgen dan de rest af te leggen, in heb mijn bed toch bij :)