Inleiding

Trip End Mar 29, 2010

Thuis

Flag of New Zealand  , South Island,
Friday, February 19, 2010

Vorig jaar juli, na mijn SloveniŽ-reis kreeg ik het in mijne kop, ik wou eens een verre reis maken. Niet in de zomerperiode omdat ik dan het weer in BelgiŽ wel kan appreciŽren en dat ik meestal toch op mountainbike vakantie ga.
Mijn keuze was feitelijk snel gemaakt: Nieuw-Zeeland, ik wou eerst met SacredRides naar Nieuw-Zeeland mountainbiken en daarna een rondreis maken, zodat ik ongeveer 4 weken kon vullen. Spijtig genoeg had Mike te weinig kandidaten om de reis te organiseren. Dan nog wat verder rondgekeken en uitgekomen op Escape Adventures van NZ, 10 dagen bike&hike&kayak.  Dat leek interessant, ook de periode was in orde: maart.
Dan was het moment daar om wat ruwweg te plannen om te zien hoe ik de andere 18 dagen kon invullen, google heeft toen rood glooiend gestaan met al het zoeken en zo kwam ik op de Belgische website van Het Nieuw-Zeeland Huis terecht, mooie en informatieve site, mijn interesse was gestimuleerd, dan maar eens een mailtje gestuurd om eens een afspraak te maken. 17 augustus tijdens de verplichte vakantiedag ben ik dan naar Geraardsbergen gegaan, na 3 uur was ik verkocht: met hun ga ik in zee!
Het eerste wat ik toen gedaan heb is vliegtuigtickets gekocht, na veel zoeken en puzzelen heb ik dan redelijk goedkope tickets kunnen bemachtigen: 1150 € inclusief annulatieverzerkering voor naar het andere eind van de wereld te vliegen...  Hiervoor moest ik wel donderdag's vertrekken in BelgiŽ en op een zondag terugkomen, maar als je hiermee meer dan 500 € kan uitsparen zit ik daar niets mee in :)
Na overleg met het Nieuw-Zeeland Huis heb ik de tocht van Escape Adventures laten vallen, prijs kwaliteit verhouding was dit feitelijk te duur. Een paar weken later stak mijn reisplan in mijn mailbox, een mooie rondreis op het zuidelijk eiland van 28-dagen met op verschillende locaties mogelijkheden om wat te mountainbike, voorschot betaald en de reis lag vast!  Nu lectuur zoeken en lezen...
Ondertussen werd het januari, tijd om het saldo te voldoen van de reis, internationale overschrijving naar Nieuw-Zeeland en 3-tal weken later lag mijn reisroute in de bus, een pakket van meer dan 60 pagina's met praktische informatie over Nieuw-Zeeland en vouchers voor alle B&B die gereserveerd waren, alsook vouchers voor alle uitstappen.  Daarenboven stak er nog informatie van elk gebied bij wat er zoal te doen en zien valt. Knap!
De twee weekends die daarop volgde heb ik niets anders gedaan dan gelezen, gepland, uitgetekend, nog meer gesurft, met als gevolg dat de complete 30 dagen grofweg gepland zijn en dat ik daar niet al te veel tijd meer moeten stilstaan wat er allemaal te doen is, ik moet gewoon keuzes maken uit de selectie die ik zelf heb opgesteld.
Nu ben ik klaar met planning, dit weekend prepareer ik mijn bagage en ben ik volledig opgeladen om te vertrekken