Utazás Parnaíbába

Delta Hotel

Flag of Brazil  , Piauí,
Thursday, February 15, 2007

A reggeli a fortalezai hotelben jól indította a napot: gyümölcsök minden mennyiségben! Mangó, papaja, sárgadinnye, görögdinnye, ananász, kókuszlé, guajávalé stb-stb. Már reggel elkezdett esni az eső, ami aztán egy egésznapos trópusi esővé fejlődte ki magát. Ilyen szempontból a lehető legjobbkor utaztunk el Parnaíbába. Az út kb. 10 órás volt. Kitaxiztunk a rodoviariára, és bő félórás sorbanállás után vettünk jegyet a távolsági buszra. (Jó tapasztalat így az út elején, hogy mindenre kell bőven időt hagyni, hiszen én még előzőleg azon gondolkodtam, hogy érdemes-e ennyivel hamarabb kimennünk a buszpályaudvarra...) Felszálltunk a buszra, és gyakorlatilag máris elindult. A nap eseménytelenül telt: zuhogó eső, két leszállás. Az egyik egy útmenti büfénél ebédre: mi nem ettünk, mert nem tűnt túl higiénikusnak a hely, viszont lecsúszott egy feles cachaça (http://en.wikipedia.org/wiki/Cachaca), persze kizárólag gyomortisztítási céllal. A második leszállás egy meghibásodás miatti buszcsere volt délután, pár kilóméterre Sobraltól, az egyetlen nagyobb várostól, amin áthaladtunk észak felé menet.

Este 8 körül értünk Parnaíbába, Piauí állam korridor részére, ami a nagy belső országrészt összeköti az óceánnal. Sajnos Brazília ezen részén úgy van beállítva az időzóna, hogy reggel fél hat körül már világosodik, viszont este hat után már sötét van, ami nem túl szerencsés a turisták számára. A rodoviariáról eltaxiztunk a Porto das Barcas nevű kikötői részbe, ami itt a helyi nevezetességnek számít. A helyreállított kikötői raktárakban most utazási iroda, étterem, kulturális központ van, viszont sajnos az a pousada (vendégfogadó), amit egy utazási blogból kinéztünk, már nem üzemelt, így egy nem messzi hotelben szálltunk meg, drágábban, de gyorsan. Este még kisétáltunk újra a kikötő menti étteremhez, ahol egy közepes vacsit ettünk. Viszont legalább megtudtuk, hogy milyen a tápióka köret, ami a pirított császármorzsához hasonlít, csak sokkal keményebb, és íztelenebb.
Szállásunk, a Hotel Delta egy kihalt kollégiumra hajazott, az utcai fronton irodahelyiségekkel. Nem volt túl impresszív, de fáradtak voltunk, és semmi nem zavart meg abban, hogy egy nagyot aludjunk. Boldog Valentin napot!