Peru - Máncora

Hotel Metropolitano

Flag of Peru  ,
Tuesday, May 27, 2008

Zondag 25 mei 2008

Zalig ontwaken hier, al die dierengeluiden en het felle zonlicht. Heerlijk. De voormiddag ging weer voorbij zonder echt veel verricht te hebben. We hebben de lavanderia weg gebracht en fruit gevonden op de markt. Tot 14u zoiets hebben we rondgewandeld en dan in een vegetarisch restaurant gaan eten. Daar begon het mis te lopen voor mij, ik kreeg weer de symptomen van migraine. Na het eten wilden we naar het strand gaan, maar ik ben dus terug naar het hostel moeten gaan om te slapen. Iets anders kan ik dan toch niet. Ik denk dat ik te veel zon heb gehad de laatste dagen, van stress kan het hier niet zijn.

Vera is wel naar het strand gegaan, daar heeft ze 3 IsraeliŽrs ontmoet. Vanavond heeft ze ermee afgesproken om wat te gaan drinken. Ik wil hier best wel wat langer blijven, een zalig leventje hier! Alleen maar vakantie houden en genieten. Ecuador kan nog wel eventjes wachten. Zo zalig dat je hier dag en nacht in een T-shirt kan rondlopen.

Maandag 26 mei 2008

Veel zon vandaag en warm, zweterig warm. Eerst hebben we rond het zwembad in het hostel gehangen en daarna zijn we naar het strand gegaan. We hadden een goed plekje in de schaduw gevonden en er waaide gelukkig een briesje.

Terwijl de IsraeliŽrs gingen surfen, bleven wij op het strand met de Amerikanen. Straks gaan we wat eten en daarna weer uit met de IsraeliŽrs en Samantha. Koby en Jamie, de andere Amerikanen, zijn vandaag terug vertrokken naar Lima. We gaan ook deze avond weer afsluiten met 'Multiple Orgasms' (het drankje welteverstaan!). Een heerlijk drankje van Baileys, Amaretto, Vodka en Kehlua (soort koffiedrankje). Hmmmm... Waarom smaakt alles hier beter dan in BelgiŽ?! Zelfs de cerveza's kunnen me wel bekoren.

Maar eerst dus waren we uitgenodigd om de kookkunsten van de IsraeliŽrs Atim en Yochai te proeven. Jamie en Koby hadden een fles rum en Coca-Cola achtergelaten. Die hebben we al maar direct als aperitief gedronken. Stiekem hebben we wat extra veel rum in de glazen van de IsraeliŽrs gedaan, want ze moesten wat los komen!

Hun eten was heerlijk, de beste maaltijd al hier in MŠncora. Om 22u17 stipt hadden we terug bij ons afgesproken om wat te gaan drinken in het stadje. Het was een gezellige avond met Mojito's. Geen orgasmes, want de bar was dicht!!!! Aargh, we hate mondays. Maar desalniettemin was het een fijne avond, veel, hťťl veel gelachen!

Dinsdag 27 mei 2008

Deze nacht hoort in de top 10 van slechtste nachten. Vlak voor we gingen slapen vond ik nog 2 grote springende kakkerlakken of reuzekrekels (ik weet echt niet wat het was) en een hardnekkige groene reuzenbladluis. Ik heb ook de deur moeten barricaderen met een deken, want daar kruipen ze dus blijkbaar gewoon onder. Vera vond het wel grappig, ze bleef er kalmpjes onder en bleef in bed liggen, terwijl ik op jacht ging. Ik mocht ze wel niet doden, he... dat was ik ook niet van plan, want dan zat er lekker kakkerlakkenmousse in m'n dekentje! Jakkes.

In het midden van de nacht begon er een hond te janken naar de volle maan of zo en zat er een vervelende mug te zoemen in de kamer. Tenslotte was Vera in haar dromen met iemand aan het ruziŽn, want ineens riep ze hťťl luid 'Huh, I really don't understand you'. Luid genoeg om mij klaarwakker te maken, ik dacht dat er iemand in de kamer was... brr.

Woensdag 28 mei 2008

Ik val in herhaling, maar het was weer een dagje van nietsdoen, luieren, aan het zwembad zitten, genieten, lezen... zalig! Het begint toch wel weer te kriebelen om verder te trekken, we zijn hier lang genoeg stil blijven staan. Langer dan eerst gedacht, omdat het hier zo gezellig is! Dan moet je de plannen ook gewoon overboord kunnen gooien, dat hoort bij het reizen.

Het enige wat ik hier niet zo gezellig vind zijn de springende reuzesprinkhanen. Ze vinden het plezant om telkens op je lichaam te landen of in je gezicht te springen. Vooral 's avonds zijn ze heel actief, vreselijk!

Vanavond de rugzak weer even inpakken om verder te trekken morgen, Ecuador wacht op ons!!