Naar Capitol Reef

Trip Start Sep 24, 2012
Trip End Oct 15, 2012

Flag of United States  , Utah
Tuesday, October 2, 2012

Na het ontbijt in Moab met lekkere Starbuckkoffie vertrokken we richting Bicknell. We hadden ondertussen 2250 km afgelegd en vandaag deden we er 264 bovenop.

Iets ten noorden van Moab veranderde het landschap opnieuw. Eerst glooiend met lichtgeelgroene heuvels en dan een mengeling van kale hoge rotsen met lagen van geel, groen en rood.

Toen we twijfelden of we op de juiste highway zaten hielp ons een vriendelijke Amerikaan op de juiste oprit richting de plaats Green River. Onder opnieuw een stralende zon tot op de brug over de Green River gewandeld en op de kaart van de Nikon staan nu ondertussen meer dan 1200 foto's...

Capitol Reef was het volgende park dat we bezochten. De eerste wandeling ging richting Hickman's Arch, opnieuw een stenen boog maar de wandeling er naartoe was weer door een totaal andere omgeving dan die in Arches of Canyonlands. Over de vier km heen en terug deden we twee uur.
De scenic drive doorheen Capitol Reef was een tegenvaller. Halverwege zijn we dan ook teruggekeerd en heben we het mormonendorp uit het begin van de 19e eeuw bezocht. Daar kwamen jonge Wapiti's vlak bij ons over de weg gelopen. Een half uur getaterd met vriendelijke Hollanders die een tijdlang in BelgiŽ hadden gewoond en toen richting onze slaapplaats in Bicknell.

Het verwarmde en overdekte zwembad hadden we helemaal voor ons alleen. De volgende dagen beloven nog steeds mooi weer met temperaturen rond 30 graden. In BelgiŽ is het iets frisser... De mensen hier vertellen ons dat ze voor deze tijd uitzonderlijk warm weer hebben en het hier normaal maar 20į warm is. Voor ons mag het weer zo blijven.

Bedankt voor de mails en de commentaren hier. Have a nice day ... and see you in Belgium.