Toronto Islands en season Face-Off Hockey

Trip End Oct 26, 2010

Starbucks @ Pearl St and University

Flag of Canada  , Ontario,
Friday, October 8, 2010

Hallo daar zijn we weer na een dagje blogstilte. Gisteren lekker een dagje rustig aan gedaan en de Ferry gepakt naar de Toronto Islands. Mooi uitzicht over de skyline van Toronto. Daar wel flink gelopen en fikken in de zon, want de temperatuur is nu toch al flink gestegen. Wel flinke wind, maar dat was te overleven. Stiekem zijn die eilanden toch groter dan we dachten. Behoorlijk wat km's erop zitten.
Op de terugweg maar even gestopt bij Starbucks en heel kort even online geweest met wat interactie op hyves met Kudo en Ronald. Daarna even naar het hotel om de beentjes even wat rust te gunnen. Dundas square helemaal vop met activiteiten. Opening van het hockeyseizoen hier. Hockey op z'n engels dus en dat is bij ons ijshockey. Heel de stad en rep en roer hoor. Volksport nummer 1 hier in Canada. En dan ook nog de openingswedstrijd tegen aartsrivaal Montreal. Zelfs brede hoofdwegen worden hier dan compleet afgesloten. Echt een happening en het maakt ze niks uit of dan de stad qua verkeer een chaos is. Nice!! Helaas kunnen we nog geen foto's uploaden omdat dit bij Starbucks geblokkeerd blijkt te zijn. Helaas! Tijdens de wedstrijd bij Hard Rock cafe gegeten aan Dundas square waar een flinke menigte zich verzamelde om de match te bekijken. Van die grote schermen om het plein heen (mini times square). Na het eten onszelf meteen maar bij de menigte gevoegd als flinke Toronto Maple Leafs fans. Vanalles gratis te krijge. Daar vanwege de seizoensopening. Na de wedstrijd lekker slapen in het hotel om de dag weer op tind te kunnen beginnen.

Vandaag zijn we rustig opgestaan en zijn we even gaan ontbijten in Eaton Centre. Daarna zijn we naar het Universiteitsterrein gegaan. Wat een rust zo midden in de stad. Nog een hoop oude gebouwen die daar staan. Lopend door University District kwamen we een batterij met vrachtwagens tegen. Ja hoor... filmcrew. Blijkbaar is hier een populaire serie in Canada genaamd Rookie Blue en dat wordt nu opgenomen op dat terrein. Helaas zijn we geen figurant weten te worden, want van de werkelijke opname hebben we niks gemerkt. Daarna liepen we daar naar het Sportveld van Varsity Blue. Daar begon net een dames voetbalwedstrijd. Hoe officieel is dat hier joh. Stadion met wat mensen, maar met: officials, stadion speakers, big screen national anthem (handen op de borst, gezicht naar de vlag en zingen maar). Nog wat sightseeing nadien en door naar Casa Loma. Een big ass kasteel midden in Toronto. Ook daar weer een cameraploeg aan de gang. Hier schijnt ook films als X-men opgenomen te zijn. Ach ja, blijkbaar anders dan bij ons. Nu weer eens gratis Wi-fi bij Starbucks en een update voor jullie. Dadelijk gaan we naar het restaurant van Wayne Gretzky en daar wat eten. Ze zeggen hier dat ze de nummering van de straat hier hebben aangepast zodat het nummer van zijn restaurant precies 99 zou zijn, wat tevens zijn rugnummer was... ben je dan een ster?!
Nou... wij gaan weer op pad en updaten later weer.

Hup holland hup, want volgens ons is dat nu aan de gang!
Paul en Patrique

Ps. Marijke... of ik op de glasplaat ben gaan liggen... Nee, maar de reden om dat eventueel wel te doen zie je nog wel op foto.:-)

J. Teckel on

Gelukkig is het in Nederland ook heerlijk weer, 18,5 graden met een heerlijke zonnetjes. Maar de skyline bij jullie is toch héél wat mooier.
Het blijkt maar weer, jullie zijn echte Nederlanders: "vanalles gratis te krijge".

Ans en Els on

Hoi Paul en Patrick, waarvan we de laatste nog nooit hebben ontmoet denk ik, maar bij deze wij zijn 2 tantes van Paul en 'n tikje jaloers op jullie reis. Altijd al willen doen maar het is er nog niet van gekomen.

Leuk om te volgen waar jullie uithangen en wat jullie onderweg meemaken. Maak veel foto's en ontmoet vooral leuke en bijzondere mensen! Veel plezier!

groet Els en Ans