Yellowstone National Park deel 2

Trip Start Jun 02, 2013
Trip End Jun 29, 2013

, Wyoming,
Wednesday, June 26, 2013

Vandaag weer een dagje op pad in Yellowstone. We hoopten er heel erg op dat we beren zouden zien. Bij binnenkomt zagen we eerst een grote kudde bisons, met kalfjes. Erg leuk. Daarna zouden we gaan zakken richting Canyon village, maar de hele weg stond vol. nu betekent dat hier dat er iets te zien is. We zijn uit de auto gesprongen en vroegen wat rond. Er was net een moederbeer met twee jonkies langs gekomen, maar ze waren nét over de heuvel gegaan. We kregen nog foto's te zien en alles... We hebben nog even gewacht, maar de vogel was gevlogen.

We hadden flink de balen in en besloten om de heuvel heen te rijden, naar Petrified Tree. Daar aangekomen wilde Dais toch ook graag een stukje door de vallei lopen. Nu is dat berengebied en met die groep beren vlakbij, was dat best spannend. Maar we hebben alleen schattige Gophers gezien en wat mooie bisonplakkaten.

Dais had toch een onderbuikgevoel en wilde nog even terug naar de plek waar de beren gespot waren. En jawel hoor, weer allemaal auto's langs de weg. Ditmaal zagen we de beer zelf ook, een mooie zwarte. Wij helemaal blij en we besloten om snel weer door te rijden. Ineens zagen we weer wat auto's langs de weg staan en wat mensen op een heuvel, kijkend naar een boom. Dais keek in de boom en dacht een stekelvarken te zien. Die stond nog niet op het lijstje, dus wij snelden gewapend met camera's de heuvel op. Wat bleek, hing er een berenjong boven ons hoofd. Waarschijnlijk dezelfde als die de mensen eerder met zijn moeder hadden gezien. Helaas kwam er een parkranger voorbij die ons gebood naar beneden te komen en in de stappen (officieel moet er ongeveer 100 meter tussen jou en beren in zitten, dit waren er maar 10), maar we hebben wat leuke plaatjes kunnen schieten.

Hierna kregen we trek en besloten wat te gaan eten in Canyon village en daar vlak boven, jawel, weer beren kunnen zien. Twee stuks dit keer. Waarschijnlijk zijn het zwarte beren geweest (deze kunnen ook een kaneelkleur hebben), maar het zouden ook Grizzly's kunnen zijn, we moeten daarvoor nog even wat research doen.

Inmiddels was het drie uur en moesten we een beetje gaan aftaaien. We zijn nog naar de lower Canyon falls geweest, voor Dais niet zo fijn, het was een flink stuk klimmen en dalen langs een ravijn, maar het uitzicht was prachtig. Hier ook nog een yellow-bellied marmot gespot. Daarna nog langs de fountain paint pots gereden en toen toch echt naar de uitgang. Onderweg nog een paar bisons gezien, een berggeit en een coyote. We zijn nog niet eens het hele park door geweest en je zou hier echt ruim een week kunnen vullen!

Nu zitten we weer in Idaho Falls bij hetzelfde motel als eergisteren (het meisje van de balie herkende ons nog) en morgen gaan we richting Washington, Utah. Een ritje van ongeveer 800 km. We gaan een hittegolf tegemoet (45 graden in Vegas).

We zagen net op het weerbericht dat het een week van extremen gaat worden en dat er in het weekend in Atlanta grote kans is op tornado's. We zijn dan ook héél blij dat we via Detroit terug vliegen!

ma on

Wat een prachtige foto's en heel leuk om al deze dieren zo dichtbij te zien.