Yosemite National Park deel 2

Trip Start Jun 02, 2013
Trip End Jun 29, 2013

, Nevada,
Sunday, June 23, 2013

Vandaag zoals gisteren al gezegd door Yosemite gereden via de west ingang. We hebben nog een korte wandeling naar Bridal Veil Falls gemaakt. Daarna de lange reis door Tioga Pass gemaakt naar de oost ingang. Weer een lange weg met veel bochten door de bergen. Duurde lang voordat we daar doorheen waren.

Tijdens de rit een hoop temperatuur extremen meegemaakt, van 30 graden naar 13 graden, maar we hebben wel spectaculaire uitzichten gehad. Van besneeuwde bergtoppen tot uitgestrekte weides en diepe meren.

De weg vanaf de uigang van het park naar het hotel was erg lang en recht, we konden echt kilometers ver voor ons uitkijken. Onderweg hebben we nog ons eerste spatje regen gehad en extreme windstoten. Je weet dat het hard waait als de trailer van een vrachtwagen in de greppel ligt en de vrachtwagen aan de overkant staat met een verdraaide oplegger. Gelukkig was er zo te zien niemand gewond geraakt.

We zitten nu in Fallon (nevada), weer een leuk klein dorpje. We hebben nu een hotel voor een derde van de prijs wat echt stukken beter is dan het vorige hotel! Wat erg handig is, is dat we vaak een magnetron hebben. We halen dan 's avonds bij de supermarkt magnetronmaaltijden en alvast eten voor het ontbijt en de lunch van de volgende dag. Scheelt een hoop tijd en geld.

We hebben al een kleine deuk geslagen in de reis naar Yellowstone maar morgen moeten we toch nog ongeveer 8 rijden, dus we gaan vroeg naar bed vandaag!