San Francisco

Trip Start Jun 02, 2013
Trip End Jun 29, 2013

, Californië,
Friday, June 21, 2013

Vandaag was dan eindelijk San Francisco aan de beurt om bezocht te worden. Op ons gemakje naar fishermans wharf gereden (ja, in San Francisco hebben ze er ook een). Parkeren is net als in alle grote steden een groot probleem en ook hier moet je flink betalen om je auto kwijt te raken. Prijzen varieren van 15-35 dollar per dag en wij hadden eentje gevonden voor 5 dollar per uur. We waren toch niet van plan heel lang te blijven want we houden niet zo van die drukke steden.

Al snel bleek dat we een valet-parking waren ingereden. Of we wilden uitstappen en de sleutel in wilden leveren. Euhhh, ok. Dat overvalt je dan wel, het voelt ook raar om je auto zo achter te moeten laten. We hadden geen idee waar we terecht waren gekomen en zijn op goed geluk maar wat gaan lopen. Gelukkig kwamen we al snel bij de oude haven terecht, erg leuk om even overheen te lopen, veel leuke kleine zaakjes en restaurantjes. Ook hier stikte het weer van de zeeleeuwen! We hebben een paar mooie uitkijkpunten waar we de Golden Gate Bridge en Alcatraz kunnen zien liggen. Kaarten zijn al uitverkocht vandaag helaas.

Hierna zijn we nog naar Lombard Street gereden en via de steilste straat naar beneden gegaan.
Daarna gingen we meteen door naar Modesto. Gelukkig maar, want over dat kleine stukje (150 km) deden we al drie uur door alle file. Ben blij dat we weer weg zijn uit de grote stad.

Het hotel hier is een beetje.... Apart. Het ruikt ontzettend muf en de medewerkers zijn een beetje simpel. De schoonmaakster mist een paar tanden enzo... Ook hebben we een gesloten parking en zou de auto veilig staan, gaat uitgerekend hier voor het eerste het alarm af. Waarschijnlijk mijn schuld maar toch (de autosleutel heeft een paniekknop waardoor het alarm afgaat die waarschijnlijk in mijn zak is ingedrukt). En Dais haar lampje staat hier al tig jaar zonder bijbehorend stopcontact. Het dichtstbijzijnde stopcontact is in de badkamer en het draadje red het net. Het werkt, maar goed...

Morgenochtend mogen we gelukkig weer weg en gaan we naar Yosemite.

H&H on

Jammer dat jullie zo weinig tijd hadden, San Francisco is zoooo leuk! Vooral de tour naar Alcatraz, echt heel interessant maar moet je idd vooraf boeken. En ook een tochtje met de cable car is erg leuk.
Ben benieuwd wat jullie van Yosemite vinden. Is erg mooi, maar omdat het vrij dicht bij SF ligt ook erg toeristisch. Veel dagjesmensen uit de stad. Maar zeker de moeite waard.
Veel plezier nog verder!

Jose on

Hoi Pasdais, iedere ochtend is voor mij even een genietmomentje. Kijken en lezen wat jullie gedaan en gezien hebben. Een reis die je nooit meer zult vergeten. Veel plezier in Yosemeti. Ook zo'n mooi park.

evbrakel
evbrakel on

Toch weer flink wat mazzel; de brug zien zonder mist!