Yosemite National Park

Trip Start Jun 02, 2013
Trip End Jun 29, 2013

, Californië,
Saturday, June 22, 2013

Vandaag vertrokken uit Modesto om naar Yosemite National Park te gaan. Er zijn 3 ingangen, zuid, west en oost. Aan de zuidkant ligt Mariposa Grove, hier zijn Giant Sequoias te zien, gigantisch grote bomen waarvan de oudste ongeveer 3000 jaar oud is. We zetten de auto neer op de parkeerplaats en lopen de route naar het museum. Met een busje kan ook, dat kost maar liefst 26 dollar per persoon en dan mis je natuurlijk ook een mooie wandeling. Wij dus lekker aan de wandel gegaan, doen we graag, en na 3,8 kilometer flink naar boven stiefelen (het pad ging constant omhoog, best zwaar) komen we aan bij het museum. Hier eten we ons meegebrachte broodje (van de subway) even lekker op. De terugweg gaat wel iets makkelijker al krijg je dan wel wat meer last van je kuiten omdat je de hele tijd jezelf in moet houden niet te hard te lopen (om niet op je snuffert te gaan). Onderweg natuurlijk mooie foto's geschoten van het bos en een paar prachtige Sequoias. Eén boom hebben ze vroeger uitgehold zodat er, toen der tijd, een auto door kon rijden. Hedendaagse auto's passen er al lang niet meer tussen maar je kunt er nog steeds onderdoor lopen. De mooiste foto's zijn natuurlijk verticaal (duhh) en de iDrek kan deze op een of andere manier niet importeren (grrrrrr), die kan ik dus niet plaatsen :(

Na afscheid te hebben genomen van de grote bomen zetten we koers naar Glacier Point, iets heel anders, namelijk een uitkijkpunt over de Yosemite Valley. Je kijkt hier een kilometer naar beneden! Het is maar 34 mijl vanaf de ingang van het park maar je mag maar 35 mijl per uur rijden dus je bent een uur verder voordat je er eindelijk bent. Onderweg nog een Coyote tegen gekomen die gewoon chil langs de kant van de weg zat. Dat iedereen foto's van hem stond te nemen boeide hem niet zo veel. We konden nog best dicht bij komen (vanuit de auto). Eenmaal daar aangekomen is het allemaal wel erg de moeite waard. Het mooie uitzicht is niet te beschrijven. Ga ik ook niet doen, kijk maar lekker naar de foto's.

Daarna gaan we weer dalen naar de Valley (waar we net op keken). Eigenlijk is het plan om direct door te rijden naar de westingang omdat ons hotel daar het dichtst bij in de buurt ligt (Meriposa). We worden echter zo geboeid door de mooie natuur dat we uiteindelijk iets later vertrekken. Langs de kant van de weg staan nog 3 hertjes te grazen. Weer kunnen we heel dichtbij komen om ze op de foto te zetten, erg leuk.

Uiteindelijk hebben we maar ongeveer 350 kilometer gereden vandaag maar met al die kronkelweggetjes en mooie natuur heeft het toch het merendeel van de dag gekost.

Morgen rijden we weer door het park maar dan van west naar oost. Maar daarover morgen meer natuurlijk ;)

Oma molenaar on

hallo Daisy en Pascal wat een pracht reis maken jullie. Het schiet alweer op ik volg het regelmatig . Ik wens jullie verder een goeie reis en veel liefs van Oma.

Oma en Opa Rhenen on

aan de wereldreizigers. Wat een geweldig reisverslag.Wisten niet dat Pascal zo,n literair author was.. Bedankt voor de reisinformatie en we zien uit naar de rest.Nog een verdere fijne en veilige reis.Groetjes en veel liefs van Oma en Opa Rhenen