Universal Studios

Trip Start Jun 02, 2013
Trip End Jun 29, 2013

, Californië,
Tuesday, June 18, 2013

Zo, vandaag genoten van een dagje in de Universal Studios. Het is een pretpark wat naast/om de gewone filmstudio's is gebouwd. Het park opent om 9 uur en we zijn er al om 9:15. Bij de nieuwe transformers attractie waar normaal gesproken een rij van een uur staat kunnen we nu zo doorlopen. Erg gave attractie trouwens, een combinatie van een simulator, special effects en 3d schermen. Het klinkt cliché maar het lijkt echt alsof je er midden in zit. Echt zó goed gedaan!
Op Youtube staan filmpjes van deze rit, mocht je nieuwgierig zijn. We hebben zelf hier niet gefilmd.

Naast de gewone attracties heb je hier een aantal shows die op gezette tijden beginnen en waar je dus meestal 20 minuten lekker op je kont kunt zitten. Een animal actor show waar ze laten zien hoe ze dieren africhten om in films te kunnen spelen. Katten, honden, ratten, vogels en cavia's komen voorbij, erg leuk!

Dat gezond eten hier niet veel voorkomt bleek vanmiddag maar weer. Dais had fruit bij haar lunch besteld i.p.v. patat. Niet allleen moesten we 2 keer zo lang op ons eten wachten, maar iemand had ook nog een smiley (^_^) achter het fruit op de bon getekend. Grappig!

Ook is er een studiotour van 60 minuten waar je met een tram door echte filmlocaties en attracties wordt gereden. Zo hebben we bijvoorbeeld stukjes van de sets van Jurassic park, The Mummy, Jaws en King Kong gezien.

Noemenswaardig is nog de Jurassic park attractie. Je wordt eerst in een bootje door wat kamers geleid met als hoogtepunt een splash in het water. Wij alle twee echt zeiknat natuurlijk. Kijk, in Nederland heb je ook wel waterattracties alleen is het bij ons nooit zo warm dus je wordt niet zo snel droog. Hier ligt dat natuurlijk anders en daar maken ze gebruik van ook, je wordt hier altijd veel natter dan in Nederland. Grappig puntje nog: ons bootje had vertraging omdat een Aziatische medepassagier zo nodig zijn stoel met een tissue moest droogvegen voor vertrek. Hadden wij even dikke pret toen hij aan het eind van de rit droop van al dat water!

Omdat we vanochtend zo vroeg waren hebben we alle attracties mee kunnen maken. Op de weg naar de uitgang kwamen we Jey Leno nog tegen, een erg bekende talkshow host uit Amerika. Heeft president Obama als gast gehad zelfs.

's Avonds hebben we gegeten bij Outback Steakhouse. We hadden een ober in training en achteraf bleken wij zijn eerste tafel ooit te zijn! Hij heeft nog "Thank you" op onze bon geschreven en zei later dat hij ons nooit zou vergeten, zo leuk!

We slapen nu in Thousand oaks, morgen gaan we richting Monterey.

Ariena on

Ja niet te geloven toch, ik had bij Denny's ook fruit besteld en wij moesten daar zelfs nog wat voor bijbetalen, jullie niet?
Ik was wat achter met jullie verhalen maar heb ze nu in één ruk uitgelezen, geweldig om zo met jullie mee te reizen!
Liefs Ariena

pasdais
pasdais on

Ja, klopt. Ik ben ook gek op kerstomaatjes, maar die kosten hier 5 dollar per doosje!