San Diego Zoo

Trip Start Jun 02, 2013
Trip End Jun 29, 2013

, Californië,
Thursday, June 13, 2013

We zijn vandaag dan echt naar San Diego Zoo geweest! Wat een prachtige dierentuin zeg! We zijn bijna 7 uur alleen maar aan het lopen geweest en nóg hebben we een stuk gemist. Het is met het hoogteverschil ook flink klimmen en klauteren. Je kunt ook met een busje gaan, maar daar hadden we geen zin in ;) Je kon ook niet veel zien met de tourbus, hij reedt overal best snel voorbij.

Sinds vorige maand hebben ze een outback-gedeelte erbij, we hebben voor het eerst Koala's gezien. Ze hadden daar ook een informatiebalie waar je de vacht kon voelen en andere weetjes kon leren. Dat hadden ze bij meer hokken. Uiteindelijk hebben we maar besloten om niet alle informatie meer te lezen, anders zagen we de halve dierentuin niet!

Ze hebben ook een prachtige volière. De vogels waren allemaal druk bezig met nesten bouwen daar, erg mooi om te zien.

Ook de panda's waren heel bijzonder om te zien! Ze houden zich in deze dierentuin heel veel bezig met programma's om (ernstig) bedreigde diersoorten te fokken en weer uit te zetten in het wild. Pascal is hier 9 jaar geleden al geweest en heeft toen twee pasgeboren panda's gezien, hij vroeg wat daarmee gebeurd was. Klaarblijkelijk zijn deze nu naar China vertrokken om daar met vrouw en kinderen weer verder een lekker pandaleven te leiden. Oh ja, je moest er wel wat voor over hebben om ze te zien, we hebben zeker 20 minuten in de rij gestaan!

Daisy zou Daisy niet zijn als ze alleen maar naar de dieren in de hokken had gekeken, die heeft door de tuin zelf ook nog hagedissen, kolibries en roofvogels gespot. En iedereen zich maar afvragen wat ze nou aan het fotograferen/filmen was.

Qua temperatuur is het hier trouwens erg goed te doen! Best lekker met 23 graden. Morgen vertrekken we naar Anaheim, eerst even de omgeving verkennen en overmorgen naar Disney.

evbrakel
evbrakel on

San Diego Zoo. Hoe een mooie zoo amerikaans plat kan zijn!
Ze zijn in alles heel goed "for the invironment" maar laten roetspuitende bussen in het park rijden om amerikanen te vervoeren die niet meer "uphill" kunnen.
Bij de panda's stond bij ons een dame luidkeels in een microfoon te toeteren dat we maar vooral stil moesten zijn.
Maar het park is prachtig en heel afwisselend, al waren het alleen al maar al de bloemen om te bekijken dan is het al de moeite waard.