Afspraak om 10 uur in RAAC

Trip End Oct 28, 2011

NVT
What I did
Rendez-vous voor een dagje vliegen

Flag of Belgium  , Flanders,
Friday, October 28, 2011

Ik was met Marc afgesproken om 10 uur in de luchthaven van Deurne. Daar zou hij mij komen halen om dan naar de club te gaan van RAAC (Royal Antwerp Aviation Club).

De plannen waren om naar Calais te vliegen en daar te lunchen om dan nadien terug te komen. De wolken en blijkbaar mist die in Calais hingen, strooiden roet in het eten. Alle vluchten westwaarts konden door het slechte weer niet doorgaan, ondanks dat in Deurne de zon scheen.

De meeste mensen die op de afspraak waren vonden het echter veel te mooi om zomaar aan de grond te blijven en gingen op zoek naar een alternatief … Dat werd dan Keiheuvel in Balen.

Ik mocht meevliegen met Marc en Marc en het vliegtuig was een Piper Warrior III.

Eerst kreeg ik een zeer uitgebreide uitleg over hoe een vliegtuig klaar te maken voor de vlucht. En dan konden we eindelijk vertrekken. In de heenvlucht nestelde ik me braafjes achteraan.

We vlogen over Zoersel en dan naar Keiheuvel.