Tai chi in een residentiele wijk.

Trip Start Nov 27, 2010
Trip End Dec 08, 2010

Sandbekkfaret, KURLAND

Flag of Norway  , Akershus,
Friday, December 3, 2010

Vandaag wilde ik een kortere wandeling maken. Mijn spieren waren behoorlijk stijf van al dat geploeter in de sneeuw. Dan maar eens naar de dichtstbijzijnde residentiŽle wijk gaan wandelen. Hier was de sfeer totaal anders. Het was duidelijk dat je hier niet als toerist komt wandelen. De (enkele) mensen die ik er tegenkwam bekeken me alsof ik van mars was ... Nou ja Venus dan.

Het was er doods, niets te beleven en geen kat op straat. Ook geen vriendelijke babbel met weet ik veel die ik tegen kwam ... Niets of niemand.

Ik vond een afgelegen plekje en besloot om wat tai chi te doen. Ik heb vandaag de 28 vorm yang style tai chi in de sneeuw gedaan. Je moet je eens inbeelden met wat een souplesse dat ging, als je weet dat ik gekleed ben als een Eskimo. Een lange onderbroek, een gewatteerde broek er over en een derde broek tegen de wind en vochtigheid ... Dikke wandelbottines ...  Mijn bovenlijf met 4 lagen ingepakt ... Een pelsen muts met flappen die ik tot onder mijn kin kan trekken ... en handschoenen ... En dan nog op een onstabiele bodem. Enfin, dat was ook een beleving.

Wat me ook opviel … zelfs met dit ijskoude weer zie je hier de bouwvakkers gewoon hun werk doen. Als je weet dat dit in BelgiŽ niet zo is, vind ik dit toch noemenswaardig.

Heel leuk was om een speelplein van een school te observeren. De kinderen hebben zo toch elk hun eigen speelgoed, aangepast aan de weersomstandigheden. Hier ontstaat ook de eigen cultuur.

De auto's die in de open lucht bleven staan, waren allemaal voorzien van een verwarmingselement voor de batterij. Met deze temperatuur zal dat ook wel noodzakelijk zijn.

pascale7171153
pascale7171153 on

Thank you. I love sharing my experiences.