Nu echt op een berg

Local B&B

Flag of France  , Auvergne,
Wednesday, September 6, 2006

Vandaag was de grote dag. Nu gingen we echt de bergen in. Adrenaline pompte in mijn aderen, maar ik bleek niet de enige te zijn met dit fenomeen. Ook bij al die mannen waren er zenuwen te bespeuren. Onze rit in de auto was nog nooit zo stil geweest. En van hen vertrouwde me zelfs toe dat hij deze cursus kwam volgen om zijn hoogtevrees te overwinnen.

In de voormiddag bleef het bij n vlucht, want er was een onverwachte weersverandering, waar beginnelingen nog niet klaar voor waren.. Ik heb die eerste grote vlucht in een tweezit gedaan. Mijn landingen bleken toch nog niet optimaal, dus ging de leraar me de landing laten voelen.

Sensationeel kan je dit noemen. Daarbij nu moest ik mij helemaal geen zorgen maken, want ik had een pro bij me. Het fluiten van de wind in je oren, het ijle zicht onder je voeten, ja dat was ongelooflijk.

In de namiddag solo. Dat was pas een gevoel van vrijheid. Het bleef weer bij een vlucht want er was te veel wind komen opzetten. Dan maar in het clubhuis nog even gezellig nakaarten. Pff, wat een beleving zeg. Nu maar hopen dat het weer van morgen en overmorgen, onze twee laatste dagen, terug in orde zou zijn.