Eventjes paniek

Trip End Sep 09, 2006

Local B&B

Flag of France  , Auvergne,
Tuesday, September 5, 2006

Om 08 uur terug aan het centrum, maar eventjes was er paniek, want er kwamen met een ongelooflijk snelheid wolken over de heuvelrug gekropen. Onze leraar maakte zich echter niet druk (barometer, luchttemperatuur en windsnelheid waren allemaal ok), dus gingen we onmiddellijk met het ons toegewezen materiaal op stap. Deze keer naar een ander weide. Groter en met een hoogteverschil van ongeveer 25 meter.

Gisteren hadden we de dril goed kunnen inoefenen. Ontplooien van het scherm, klaar leggen van de lijnen en in het harnas kruipen; En dan maar verder oefenen hé. Zeil optrekken, lopen en … nu wat langer vliegen, allee in de lucht hangen. De landing was niet mijn sterkste punt. Al die mannen deden dat zo elegant en ik had de indruk dat ik gewoon neerplofte. Maar oefening baart kunst en het begon te lukken.

Het middaguur naderde en we gingen naar een lokaal eetplaatsje iets eten. Wow gezellig zeg. Al die hespen tegen dat plafond en de vergezichten die je hier had … echt ongelooflijk.

In de namiddag was de wind gedraaid dus dan maar naar een andere wei. Daarbij ging het bij iedereen zo goed dat telkens we een andere wei namen, ze iedere keer wat langer en hoger werd. Onze uitvoeringen begonnen ook meer echt op vliegen te lijken.