Wakker worden vol ongeloof

Trip Start Sep 02, 2006
Trip End Sep 09, 2006

Flag of France  , Auvergne,
Sunday, September 3, 2006

Gisterenavond ben ik toegekomen. Ik heb heerlijk geslapen in een ongelooflijke rustige omgeving. De B&B was voor mij alleen. Geen enkele ander logé. De foto's zeggen misschien meer om dit desolaat landschap te beschrijven.

De eerste dag nog geen vlieginstructie, dus tijd om de omgeving eens te verkennen. Le Claux is een dorp in het Franse departement Cantal (regio Auvergne) en telt amper 224 inwoners. Dat hing op een bord bij het binnenrijden van het dorp. Nu ja er staan ook maar enkele huizen, maar gelukkig kwam ik niet voor het aantal huizen of het aantal inwoners. En vandaag ging ik dus even rondtoeren. Schitterende vergezichten, pure natuur en wat een stilte zeg.

De weg naar de top Van de Puy Mary kon ik rustig, maar dan ook echt rustig, afwerken. Het bizarre van al was dat ik, eens ik op de top was, nog andere toeristen tegenkwam. Waar kwamen die nu ineens vandaan? Enfin, ik heb echt genoten. Nadien ben ik afgedaald langs de andere kant van de top, richting een dorp La Maurinie. De meeste huizen van dit dorp waren opgetrokken met stenen die duidelijk een vulkanische oorsprong hadden. Het was hier goed vertoeven en het eten was voortreffelijk.

De avond viel … tijd om naar huis te gaan. Allee, beter gezegd naar mijn logeerplaats. Het leuke aan het feit dat ik de B&B voor mij allen had was dat het gezin mij gewoon bij hen opnam om aan tafel te zitten. Ik moest me dan wel aan enkele afspraken wat betreft uurregeling houden, maar dat had ik er wel voor over hoor. De bbq werd aangestoken en plots in de verte (van op het terras) een parapente in volle vlucht. Ik had het nog niet direct gezien maar mijn gastvrouw wel. Ja die zijn dat zicht ook gewoon hé. Mijn bloed begon sneller te stromen.

Dus dat ga ik deze week ook proberen.