Een trip over een reeks eilandjes

Trip Start Mar 15, 2013
Trip End May 15, 2013

Prive

Flag of Canada  , Ontario,
Thursday, April 25, 2013

Ik moest iemand gaan afhalen in de vlieghaven van Ottawa, maar ik had geen zin om gewoon rechtstreeks te rijden. Ik ben via Napanee en Kingston lamgs  Lake Ontario en dan verder langs Saint Lawrence River via Ganaroque op de 1.000 Islands Hwy, een mini schiereiland Ivy Lea, langs de tolbrug voor USA, door Rockport en terug door Brockville, verder door Prescot (met Fort Wellington)  naar Long Sault net ten westen van Cornwall gereden.

Op deze rit heb ik ongelooflijk veel muggen gezien. Zo erg zelfs dat de zwermen zo dens waren dat je precies door een wolk reed. Onderweg zag ik een dame die haar hond uitliet met een hoed met een net, zoals de imkers dragen. De lichtgrijze hond die ik had zag tegen de avond gewoon zwart vooraan.

Long Sault is eerder een eilandengroep (nog steeds op Canadees grondgebied), die allemaal verbonden zijn met een brug. De weg heet Long Sault Parkway. Dit is echt een leuke rit en de moeite waard. Ik denk echter wel dat tijdens de zomermaanden het daar enorm druk zal zijn. Maar dat had ik dus niet. Het was er rustig rijden en zalig.