Brockville en de 1.000 eilanden

Trip End May 15, 2013

Prive

Flag of Canada  , Ontario,
Tuesday, April 23, 2013

Brockville, een stad met bijzondere bezienswaardigheden: een groot wit huis, een gerechtsgebouw op een plein met in drie van de vier hoeken een kerk, een artscenter, een spoorwegtunnel midden in het centrum en zo veel meer. Maar bovenal ligt het ook aan de Saint Lauwrence River met tal van wateractiviteiten. Ik heb er echt genoten, want de lente was nu echt aanwezig.

Hier dacht ik eindelijk eens een echte bakker te zien, maar ik vergiste mij. Het was alleen maar de naam, maar de tent was fastfood.

Nadien ben ik langst de rivier met de 1.000 eilanden gereden, de Saint Lawrence Seaway. Het was ongelooflijk, maar op elk eiland staat wel een huis. Groot, klein ... het maakt niet uit. Ook een kasteel, Boldt Castle on Heart Island. Dit kasteel heeft wel een triestig verhaal en heeft jarenlang leeg gestaan en de invloed van het weer en occasionele vandalen hebben het toen geen goed gedaan. Nadien is het verkocht voor 2 dollar, maar het moest in de originele staat gebracht worden en toegankelijk voor het publiek. Zelf ben ik het niet gaan bezoeken, daar had ik de tijd niet voor.