Peterborough

Peterborough Lift Lock
Read my review - 2/5 stars

Flag of Canada  , Ontario,
Monday, April 22, 2013

Vandaag naar Peterborough. Een ritje van bijna 110 Km. Ik wilde absoluut twee dingen bekijken. Het lift lock systeem en het grootste canoe museum van Canada.

Ik had geen juist idee waar die twee zich bevonden, maar bij het binnenrijden van Peterborough, reed ik voorbij het Lift Lock. Ik ben er recht tegenover gaan parkeren op de parking van een golfterrein. Het was een beetje een teleurstelling, want het systeem werkt niet in de winter. Enkel in de zomer. Stroomopwaarts is er duidelijk niet genoeg water om er ook maar een bootje door te loodsen. Daar kan zelfs geen canoe varen. Ik heb dus niets van het systeem zien werken.

De auto stond goed op die parking en het was toch goed weer, dus besloot ik om verder te voet te gaan. Het was een gezellig centrum en ook hier vond ik weer verschillende trails, waaronder ook de Trans Canada Trail

Dan ben ik verder gewandeld naar het Canadian Canoe Museum. Ik ben niet direct het museum type, maar dit wilde ik echt absoluut zien, omdat ik gelezen had dat dit het grootste was van Canada en met een speciale collectie. Ik had echt verwacht dat ik hier de boten van de indianen zou zien en die waren er ook een beetje, maar niet veel. Ook hier, net zoals in heel Ontario vind ik enkel hoe alles beinvloedt is geweest door de Europeanen.

Het lijkt wel of Canada zijn ziel verloren heeft. De lokale bevolking (de indianen) leven in reservaten en al de rest komt uit Europa of AziŽ en brengen hun cultuur mee.

My Reviews Of The Places I've Seen

Loading Reviews