De stad van ...

Privé

Flag of Austria  ,
Saturday, November 3, 2012

Salzburg is de stad van Mozart, The Sound of Music en nog vele andere gekende personages. Het is niet zo'n grote stad, maar ze heeft wel heel veel geschiedenis. Gelegen op 424 meter hoogte en met een inwoneraantal van bijna 150.000 inwoners begon mijn verkenning aan de voet van de Mönchsberg.

Het was 8 uur. Ja, heel vroeg, maar ik was daar met iemand die verantwoordelijk was voor een vlooienmarkt. En daar begonnen ze vroeg om alles te etaleren. Eigenlijk was het leuk, want ik heb de stad zien ontwaken. Om 8 uur liep ik daar precies alleen en beetje bij beetje kwamen er meer en meer mensen die de stad leven gaven.

Eerst heb ik een beetje rondgedwaald om mij te oriënteren en dan ben Ik ben naar boven op de Mönchberg gewandeld. De winkels waren toch nog gesloten. Een wandeling langst de Festungsgasse bracht mij eerst naar Stift Nonnberg. Daar had ik een mooi overzicht op die Altstadt en zo kon ik mij nog beter oriënteren. Dan ben ik nog naar Festung Hohensalzburg gewandeld, maar heb het museum zelf niet gedaan. Ik heb wat in de natuur gewandeld daar boven.

Genoeg gezien daar boven. Nu naar beneden. Natuurlijk ben ik direct naar de Getreidegasse Nr 9 gegaan om het Mozarts Geburtshaus te bewonderen. Alles wat maar echt toeristisch was, heb ik toch maar even gedaan. De Dom, het Glockenspiel, het Salzburg Museum op het Mozartplatz, enz. Het enige wat ik nu niet zo typisch Oostenrijks vond, was de brug Makartsteg. Die hing vol met hangsloten en dat deed me echt meer aan China denken.

Post your own travel photos for friends and family More Pictures