Onze laatste dag

B&B

Flag of France  , Basse-Normandie,
Friday, October 19, 2012

Het was onze laatste dag in Frankrijk. Het was mistig en het regende. bijna 9 weken lang heb ik ongelooflijk goed weer gehad, maar vandaag was het echt mistroostig. Was dit een voorbode.

We hadden alleen maar de voormiddag, want nadien was het op weg naar huis. Het was lang geleden dat ik er nog eens geweest ben, maar eerlijk : ik vond het een tegenvaller. Het is precies een pretpark geworden. Een ongelooflijk grote parking tegen een absurd hoge prijs. Niets anders dan hotels en restaurants op het vaste land. En onze host van de B&B waar we logeerden had ons gewaarschuwd voor mensen die valse toegangskaarten verkopen om naar het eiland te gaan.

Op het eiland zelf, zagen we ook daar valse toegangskaarten-verkopers. Gelukkig dat we gewaarschuwd waren. We hebben de kleine straatjes en de vele trappen gedaan, maar na anderhalf uur hielden we het voor bekeken en zijn terug gegaan. Lag het aan het weer of is het er echt zo triestig geworden ... dat weet ik niet, maar als afsluiter was het niet echt een succes.