Een leuke stad met veel groen in de omgeving

Trip Start Aug 17, 2012
Trip End Oct 19, 2012

Privé

Flag of France  , Brittany,
Tuesday, October 9, 2012

De vierde dag op rij dat het regende. Nu begon ik echt kennis te maken met het regenachtige Bretagne. Ondanks de regen was het nog steeds 18°C. Dus zeker niet koud en aangezien ik bezig was met een house dog sitting moest ik met de woef wel naar buiten. Ik plande een tripje naar Pleyben. Ik vond onmiddellijk een mooi bospad waar ik eerst met de hond kon wandelen en nadien zou ik dan wel even de stad verkennen.

Pleyben ligt net aan de voet van "les Monts d'Arrée" en dus was er veel groen en normaal gezien ook mooie vergezichten. Maar door de wolken werd dat laatste verhinderd. Ik had niet te veel op voorhand gepland en vertrok gewoon in een richting. Na een uurtje wandelen kwamen we aan een kapel "Chapelle Saint-Laurent" midden in het bos. Een bizarre plek om een toch redelijk grote kapel tegen te komen.

Nadien naar het centrum. In het centrum waren de marktkramers net alles aan het opruimen. Ik ben dan maar eens naar de kerk geweest die toch impressionant is. En als ik buiten kwam begon het een beetje op te klaren. Niet dat het direct zonnig werd hoor ... neen, gewoon geen regen meer en een tikkeltje lichter. Tegen 18 uur waren we terug thuis.