Cité de la Voile van Eric Tabarly

Trip End Oct 19, 2012

Privé

Flag of France  , Brittany,
Saturday, September 8, 2012

Tiphain en ik besloten om samen naar Cité de la Voile te gaan van Eric Tabarly. Ik had haar beloofd om de toegang te betalen omdat ik bij haar mocht logeren. Het was een flinke wandeling van Merville naar daar, zeker omdat zij haar vier maand oude zoon meenam en ook nog eens borstvoeding gaf. Maar goed we zijn er geraakt.

Dit museum is eens de moeite om het te zien, maar is wel duur. Ik besloot ook om een zeiltocht te maken. We waren maar met drie voor deze tocht van 1 uur. Het was snikheet en op het water is het dan net aangenamer. Wat temperatuur betreft was het inderdaad geweldig, alleen was er nauwelijks wind om te zeilen. Het laatste deel hebben we trouwens op motor gevaren anders hadden we nog niet thuis geweest.

Onderweg kon je ook eens lekker binnenkijken in de oude loodsen van de onderzeeërs van de tweede wereldoorlog. Er lagen ook veel oude wrakken in het water die als spoken bovenstaken. Als we terug binnenkwamen vaarden we langs een haven waar heel veel racezeilschepen liggen. Ook het schip van Frankrijk dat de Volvo Ocean Race in 2012 gewonnen heeft lag er. En tot mijn verbazing zag ik dat het te koop was. De prijs is blijkbaar niet geweten.

Nadien heb ik nog wat rondgewandeld in het museum en heb zelfs in een simulator gezeten die een deel van de grote race moest voorstellen. Het museum sloot om 18 uur en het was dus tijd om op te stappen.

Eénmaal buiten ben ik toch de racezeilschepen van dichtbij gaan bekijken. Ik wilde die "te koop"-dinges eens serieus zien. En er waren meer mensen die die eens wilde bekijken.