Een leuke wandeling naar een dorp hogerop

Trip Start Aug 17, 2012
Trip End Oct 19, 2012

Privé

Flag of France  , Brittany,
Thursday, August 30, 2012

Deze wandeling heb ik twee keer gedaan. De eerste keer wanneer het nog de periode van de canicule was, maar ik had toen mijn fototoestel niet bij me en de tweede keer was het zowat de enige dag regen die ik hier tijdens mijn eerste verblijf van 3 weken gehad heb. Nou ja de tweede keer was er dus veel meer zuurstof in de lucht.

Je kon de omgeving van heinde en ver zien. Sommige huizen hadden dus een tuin met ongelooflijke vergezichten. Het dorp bestond (zoals elk dorp) uit een kerk, een kerkhof en een café. Maar hier had je wel een enorm ruimtegevoel door het feit dat Penhars op een heuvel ligt. 360 graden rondom kon je ver kijken.

Hier heb ik nog een leuke anekdote. Ik kwam aan een huis met een voortuin vol met rozen. Maar dan zo van die oude rassen die ongelooflijk goed rieken. Ik stak mijn neus in zo'n roos en op dat moment kwam de eigenares naar buiten. We begonnen gezellig te praten en uiteindelijk vroeg ze mij binnen voor een heerlijke koffie. Mmmmmmmmmmm Dat noem ik nu eens gastvrijheid.

Verder kwam ik nog een oude spoorwegbedding tegen en mijn fantasie sloeg op hol. Als ze hier nu eens een fietspad van zouden maken, dat zou toch geweldig zijn hé. Deze zou dan kunnen gebruikt worden niet alleen recreatief, maar ook woon-werk verkeer. Het is wel opvallend dat in deze regio al heel veel goede dingen ter bevordering van het fietsverkeer zijn gedaan. Je ziet hier zelfs veel elektrische fietsen. Een goede zaak want het publiek transport, naar mooie en uitzonderlijke plekjes, laat hier te wensen over.