Wandelroute Molenschot

Trip End Aug 12, 2012

Camping d'n Mastendol

Flag of Netherlands  , North Brabant,
Friday, August 3, 2012

In de namiddag had ik toch nog genoeg energie, na mijn slapeloze nacht, om nog eens op verkenning te gaan. Op dezelfde Toeristiche Kaart die ik had, staan er meerdere wandel- of fietsroutes. Deze keer viel mijn oog op de "Wandelroute Molenschot". Ik nam toch de fiets mee, omdat ik er van uit ging dat dat ook zou gaan en de totale afstand die zij opgaven was 12,8 Km.

Het was een schitterende route. Afwisseling tussen bos, open veld en bebouwde kom was alom tegenwoordig. Typisch oude huizen en moderne architectuur vloeiden naadloos in mekaar. Maar ook hier was er totaal geen bewegwijzering aanwezig. En zolang je op verharde wegen bleef, kon je nog volgen op de straatnamen en je kaart, maar in het bos was het hopeloos. Daar ben ik ook ettelijke keren verkeerd gereden. Nou ja ... mooi weer en onverwacht eten maakte alles toch weer goed. Ja hoor, onderweg kwam ik een hele hoop braambessen tegen. Mmmmm ... lekker smullen.

Molenschoot bestaat uit een kerk, een kapel, twee cafeetjes en een duizendtal inwoners. Echt niet groot, maar tot mijn verbazing kwam ik de grootste producent van Biologische kazen in Nederland tegen ... Bastiaansen. Voor mij was dit heel leuk, want ik ben een fervente eter van deze kazen. Enfin, eigenlijk alles wat biologisch is hoor. Maar zo maar even deze kaasproducent tegenkomen in een verlaten gat van Nederland is toch wel byzonder.

Bij mijn terugkeer op de camping lag Berno me op te wachten. Och ... het is zo'n lieve hond. Daisy lag binnen te slapen.