Ander hotel

Trip End Jun 01, 2010

Xiang he Hotel

Flag of China  , Hubei,
Wednesday, May 19, 2010

We zijn even uit ons staatshotel gezet (er komt hoog bezoek en die wilden juist onze kamers), maar morgen mogen we al terug. Het logement dat we nu hebben is erbarmelijk. Terug op een plank liggen met lakens die vorige maand misschien nog eens in de was werden gedaan. Pff, ik had gehoopt om mijn heupen een beetje rust te gunnen, maar ze staan weeral vol blauwe plekken. In de douche is er een bruine streep microben van meer dan 2cm. Niemand van ons zal zich hier wassen.

Een ander fenomeen, dat blijkbaar heel frequent voorkomt in China, is het feit dat vele hotels ook voor prostitutie bestemd zijn. Zo ook dit hotel. Al mag dat niet openlijk in China, het bestaat toch. Je betaald amper 60 Yuan om de kamer gedurende één uur te bezetten. In de kamer zijn er enkele lampen die voor een kleurrijke sfeer moeten zorgen en we kunnen ook gebruik maken van de condooms die hier in de schuif klaarliggen. We hebben deze keer gelukkig geen telefoon midden in de nacht gekregen. In ons vorig hotel was dat wel het geval en toen we dit meldde aan de receptie keken ze heel verlegen. Ik vroeg ernaar bij iemand die al een tijdje in China woont en die bevestigende het feit dat het vermoedelijk ging om iemand die een afspraak wilde maken.