Tilbake til PP..

Do not know

Flag of Cambodia  ,
Tuesday, January 31, 2012

Da er begynner reisen seg slutten...så jeg tar en buss avreise 12:00, Etter 5 timer så er jeg tilbake i hovedstaden.  Det for å gjøre litt shopping og mentalt forbredelse for å dra hjem. Gleder meg maaasse til å se jente mine  igjen...men etter ha hørt væmeldingen på NRK.no, og YR.....så er det ett faktum at andre deler av meg godt kunne tenke meg å ha blitt her i området...og blitt en Guesthouse owner...!

Vel har nå, igjen hatt en meget innholdsrik og flott dag...
Startet dagen med å ringe min moto-driver....han med kona....og hadde ett gledlig gjennsyn.
Han kjørte meg til markeder så jeg fikk gjort litt shopping, etter en felles lunch, så fikk han ett teppe som jeg ...hadde fått i fra ThaiAirways på veg ned hit. Fortsatt i plastinpakkningen. Bel invitert hjem igjen...for å hente en hamock som tak for vårt vennskap..Så jo JA ......denne gangen uten å angre. Har nå fått en fabelaktig familie/venner her i Phom Penh, som jeg gleder meg å treffe igjen.

Etter besøket, besøkte jeg budhist templet..hoved setet for budhist templer i Camobdia.
230 munker og 700 elever/barn som bor her...mener der.
Satt litt i hoved "kirken", ga en donasjon og satt på litt røkelse...
En munk tok kontakt og ikke lenger etter fikk jeg en velsignelse på budistisk vis.
En del av ordene var vannsklig å forstå...også det at han kastet vann på meg 3-4 ganger..uten at jeg hadde gjort noe...Men jeg "...sto han av."

Dro tilbake og ga 2 klasse timer, til til to forskjellige klasser. Heldigvis mitt spesialfelt: English pronounsing....eller noe.MEGET givende. I de enøydes rike er den enøyede konge...
Men seriøst...MEGET givende...og hvor ord er fattige.

I morgen Silver Pagoda...og fly til BKK.....Men ført en BIFF og litt dessert.

Jan-Egil Andersen on

Hei, godt å lese dine skildringer fra en ukjent verden, i allefall for meg. bra du ga bikkjene inn og unngikk en glefs og en vond legg. I all beskjeden het er det Arnes siste dag idag så kanskje du kunne sende han noen ord.. Venter i spenning på en lysbilde aften med dine ironiske kommentarer akkurat som i dokumentarer på TV.

pahm
pahm on

He he takker Hr Andersen....takk for fine tilbakemeldinger.....

Johnny on

Du får være vælkømmin hemmat te Majorstugu!! Bra tur!!!

Carl on

Alt har en ende. Det betyr samtidig at noe annet starter. Får håpe du starter på noe fint, flott og langvarig godt.

Yrjö on

You are WARMLY welcome back – and don’t worry you may get extreme experiences also here. We have also had 25…35 decrees (Celsius) – unfortunately those are below zero!
Thanks’ for a very good overview over Cambodia, pictures and text – you could even compete with Lonely Planet.

pahm
pahm on

Thanks Yrjö, nice to hear/read. Also the warm welcome home....seems like I need it.

Helena on

Nice to see all your good experiences -Welcome back to cooperation with us again! Have a nice trip home.